یعقوب توکلی : خاطرات سمیر قنطار؛ افشاگر ساختارهای درونی رژیم صهیونیستی

1394/10/14 ۰۷:۴۶

 یعقوب توکلی : خاطرات سمیر قنطار؛ افشاگر ساختارهای درونی رژیم صهیونیستی

یعقوب توکلی می‌گوید کتاب خاطرات سمیر قنطار نخستین اثری است که سازوکارهای حاکم بر رژیم صهیونیستی و گزارشی از درون آن را در روزگاران اخیر افشا می‌کند.



یعقوب توکلی می‌گوید کتاب خاطرات سمیر قنطار نخستین اثری است که سازوکارهای حاکم بر رژیم صهیونیستی و گزارشی از درون آن را در روزگاران اخیر افشا می‌کند.

یعقوب توکلی نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به رونمایی از تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «خاطرات سمیر قنطار» اظهار کرد: این کتاب حاصل حدود ۵۰ جلسه مصاحبه با شهید سمیر قنطار  است که به صورت ترجمه همزمان انجام شد. این مصاحبه‌ها در سال ۱۳۸۹ و در خارج از ایران انجام گرفت و پس از آن کار پیاده سازی و بازنویسی آن  چندین سال کار جدی انجام شد و برخی بخش‌ها نیز بار دیگر مورد ترجمه قرار گرفت.

توکلی ادامه داد: این کتاب را می‌توان یک انسان‌واره دانست.در متن آن از ابتدای زندگی شهید قنطار با وی همراه می‌شویم و در ادامه به موضوع زندگی او در نوجوانی و مصائب و مشکلات زیستی او در لبنان را می‌بینیم. چگونگی ورود شهید قنطار به حوزه مبارزاتی علیه رژیم صهیونیستی و معرفی دوره‌ها و جریان‌های مختلف در مبارزه از دیگر بخش‌های این کتاب است که طی آن مخاطب با گروه‌های مختلف مقاومت در لبنان و فلسطین و شرایط مختلف این گروه‌ها آشنا می‌شود. یکی از جالب‌ترین بخش‌های این کتاب شرایط گروه‌های مبارز و چگونگی مهیا شدن آنها برای عملیات علیه رژیم صهیونیستی و نیز دستگیری و محاکمه آنها از بخش‌های ویژه دیگر این کتاب است.

این نویسنده گفت:این کتاب تصویری را از یک مبارز نشان می‌دهد که تنها یک چریک نیست بلکه دارای قدرت تحلیل است و چگونگی پیوند خود را با جریان تشیع و تحول هستی‌شناسانه‌ای‌که این آشنایی به او می‌بخشد را به نمایش می‌کشد.

توکلی بخش مهمی از این کتاب را روایت و تحلیل شهید قنطار از جنگ سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی با لبنان معرفی کرد و افزود: این کتاب تنها متنی است که درون رژیم صهیونیستی  را به ما نشان می‌دهد و سازوکارهای حاکم بر حوزه‌های مختلفی از آن را برای نخستین بار پیش چشم می‌کشد.

یادآوری می‌شود شهید سمیر قنطار از مبارزان با رژیم صهیونیستی بود که از وی به عنوان اسیری یاد می‌شد که طولانی‌ترین اسارت را در زندان‌های رژیم صهیونیستی داشته است. قنطار در سال ۲۰۰۸ و در جریان تبادل اسرا آزاد و در ۲۰ دسامبر گذشته در قنطریه سوریه به شهادت رسید.

کتاب خاطرات شهید سمیر قنطار را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است و امروز ساعت ۱۷:۳۰ مراسم رونمایی از این کتاب در تالار سوره حوزه هنری انجام می شود.

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: