استادان آواز بخش آواز جشنواره موسیقی جوان را داوری می‌کنند

1394/6/8 ۱۱:۲۵

استادان آواز بخش آواز جشنواره موسیقی جوان را داوری می‌کنند

شجریان، ناظری، شاهزیدی، ناصح‌پور و صدیف استادان آواز بخش آواز جشنواره موسیقی جوان را داوری می‌کنند دبیر نهمین جشنواره موسیقی جوان دیروز در نشستی با اهالی رسانه در تالار وحدت، سیاست‌ها و برنامه‌های این جشنواره را تشریح کرد و از حضور محمدرضا شجریان در داوری بخش آواز نهمین جشنواره موسیقی جوان خبر داد. پیش از این هم زمزمه‌هایی شنیده شده بود که شجریان قرار است در ارکستر ملی حضور یابد و خودش نیز حاشیه سمیناری در همایش حافظ در دانشگاه آزاد اسلامی،...

 

 

شجریان، ناظری، شاهزیدی، ناصح‌پور و صدیف استادان آواز بخش آواز جشنواره موسیقی جوان را داوری می‌کنند

  دبیر نهمین جشنواره موسیقی جوان دیروز در نشستی با اهالی رسانه در تالار وحدت، سیاست‌ها و برنامه‌های این جشنواره را تشریح کرد و از حضور محمدرضا شجریان در داوری بخش آواز نهمین جشنواره موسیقی جوان خبر داد. پیش از این هم زمزمه‌هایی شنیده شده بود که شجریان قرار است در ارکستر ملی حضور یابد و خودش نیز حاشیه سمیناری در همایش حافظ در دانشگاه آزاد اسلامی، این حضور را تایید کرده بود، اما سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که نهادی خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانع حضور این خواننده و فعالیت‌های او است. حالا دیروز هومان اسعدی از پذیرفتن داوری بخش آواز موسیقی جشنواره جوان خبر داد و گفت: «ما در این بخش پنج استاد نامدار آواز را دعوت کردیم که خوشبختانه همه آنان همکاری در جشنواره را پذیرفتند. همزمان با انتشار این خبر بستری ‌شدن استاد آواز ایران در بیمارستان کسری به دلیل مشکلات ریوی موجی از نگرانی را  بین علاقه‌مندان او موجب شد.

محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، اصغر شاهزیدی، نصرالله ناصح‌پور و رامبد صدیف، پنج داور اصلی در بخش آواز هستند. قرار بود این استادان مرحله اول و نهایی را در بخش آواز داوری کنند. برخی از آنان به علت مشغله‌کاری در داوری بخش اول جشنواره نمایندگانی را معرفی کردند.» دبیر جشنواره موسیقی جوان درباره داوری بخش موسیقی نواحی هم گفت: «ساز تنبور توسط سیدآرش شهریاری و علی‌اکبر مرادی داوری شد همچنین داوری ساز دف را بیژن کامکار و عبدالرحمان اوسی برعهده گرفتند. درویشی و اردلان داوران نهایی بخش موسیقی نواحی هستند.»

اسعدی درباره اضافه‌شدن ساز تنبک به نهمین دوره جشنواره موسیقی جوان هم گفت: «برای دوره نهم نمی‌توانستیم از حضور ساز تنبک به‌عنوان تنها ساز کوبه‌ای موسیقی ایرانی چشم‌پوشی کنیم به همین دلیل با نوازندگانی جوان‌تر وارد همکاری شدیم تا داوری جشنواره در بخش تنبک را برعهده بگیرند. پژمان حدادی، نوید افغه، کامبیز گنجه‌ای و ارژنگ کامکار هنرمندانی هستند که بخش تنبک را داوری‌ می‌کنند.» جشنواره موسیقی جوان نهم شهریور در تالار رودکی افتتاح می‌شود و اختتامیه آن 11 روز بعد (20 شهریور) در تالار وحدت برگزار می‌شود. سانس‌های اجرایی این جشنواره در طول این 11 روز به سه بخش تقسیم می‌شود از ساعت 9 صبح تا 13 بعدازظهر، ساعت 14 تا 16، همچنین از ساعت 17 تا 21 اجراهای جشنواره با آواز شروع می‌شود و با موسیقی نواحی به اتمام می‌رسد.

فرهیختگان

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: