سردیس استاد محیط طباطبایی رونمایی می‌شود

1394/5/28 ۱۱:۲۵

سردیس استاد محیط طباطبایی رونمایی می‌شود

سردیس استاد سیدمحمد محیط طباطبایی، پژوهشگر ادبی، مورخ، منتقد و ادیب معاصر ایران 29 مردادماه در ضلع شمال شرقی میدان بهارستان رونمایی می‌شود. این مراسم در ورودی بوستان سیدمصطفی خمینی با حضور احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، احمد محیط طباطبایی، فرزند این استاد، و جمعی از مدیران شهری و هنرمندان برگزار می‌شود.

 

 

سردیس استاد سیدمحمد محیط طباطبایی، پژوهشگر ادبی، مورخ، منتقد و ادیب معاصر ایران 29 مردادماه در ضلع شمال شرقی میدان بهارستان رونمایی می‌شود.

این مراسم در ورودی بوستان سیدمصطفی خمینی با حضور احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، احمد محیط طباطبایی، فرزند این استاد، و جمعی از مدیران شهری و هنرمندان برگزار می‌شود.

این سردیس از جنس برنز است و به ارتفاع 70 متر توسط نگار نادرپور ساخته و در ورودی بوستان سیدمصطفی خمینی جانمایی شده است.

سیدمحمد طباطبایی معروف به محیط طباطبایی، پژوهشگر، مورخ و ادیب برجسته معاصر ایران بود که به‌عنوان تاریخ زنده و پویای یک قرن شناخته می‌شود که با مطالعه مستمر تاریخ یکی - دو قرن قبل از خود توانست نقش مهمی در تاریخ ادبی ایفا کند و به قول بسیاری از اساتید تاریخ و ادبیات در این زمینه راهگشا بود.

او در سال ۱۳۵۷ نخستین جایزه آثار ملی از سوی انجمن آثار ملی را دریافت کرد و در سال ۱۳۵۹ برای دومین‌بار در کنگره ابن سینا شرکت و در اواخر سال ۱۳۶۲ نیز در کنگره خوارزمی سخنرانی کرد. در سال ۱۳۶۹ به عضویت فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزیده شد.

محمد محیط طباطبایی 27 مرداد ۱۳۷۰ در آستانه‌ی 90سالگی در تهران درگذشت. پیکر او طبق وصیتش در برج طغرل و در کنار ابن‌بابویه در شهرری دفن شد.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: