«از فردوسی تا شاملو» منتشر شد

1394/5/25 ۱۲:۳۵

 «از فردوسی تا شاملو» منتشر شد

محمد بقایی ماکان از انتشار کتاب «از فردوسی تا شاملو» خبر داد. این نویسنده و پژوهشگر به خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، گفت: کتاب «از فردوسی تا شاملو» نگاهی است متفاوت به 20 شاعر؛ از فردوسی تا شاملو. عنوان هر یک از فصل‌های کتاب گویای تحلیلی‌ است که نویسنده از شاعران مورد بحث دارد.

 

 

محمد بقایی ماکان از انتشار کتاب «از فردوسی تا شاملو» خبر داد.

این نویسنده و پژوهشگر به خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، گفت: کتاب «از فردوسی تا شاملو» نگاهی است متفاوت به 20 شاعر؛ از فردوسی تا شاملو. عنوان هر یک از فصل‌های کتاب گویای تحلیلی‌ است که نویسنده از شاعران مورد بحث دارد.

او اظهار کرد: از جمله این فصل‌ها می‌توان به این عنوان‌ها اشاره کرد: اگر فردوسی نمی‌بود، خیام معمای بی‌پاسخ‌، منوچهری ستایشگر طبیعت‌، سنایی و شاعران پس از وی، عطار و غرب‌اندیشی، سعدی خداوندگار ملک سخن، مولوی و اندیشه استعلایی‌، غرب از نگاه نسیم شمال‌، رحمانی مردی که زیادی شاعر بود،‌ سپهری چنان که هست و ... .

بقایی ماکان در مقدمه درباره علت پرداختن به چنین تالیفی نوشته است: شعر فارسی همانند دریایی بی‌کرانه از هر منظری جلوه‌ای چشم‌گیر و دلنواز دارد. زیبایی امواج این بحر همیشه خروشان پیوسته زبان‌زد اهل نظر بوده و ستایندگان بزرگی از میان شاخص‌ترین شخصیت‌های ادبی جهان داشته است. برخی از چهره‌های این عرصه چنان در عالم شهره‌اند که نام‌شان یادآور نام ایران است. به عنوان نمونه در میان شاعران کهن می‌توان از خیام نام برد و از معاصران به شاملو اشاره داشت که از چنین منزلتی برخوردارند.

کتاب «از فردوسی تا شاملو» در نزدیک به 300 صفحه با قیمت 30 هزار تومان و شمارگان 500 نسخه در انتشارات اقبال منتشر و در بازار کتاب عرضه شده است.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: