نوزدهمین همایش بین المللی وحدت اسلامی آغاز شد

1385/5/30 ۰۳:۳۰

نوزدهمین همایش بین المللی وحدت اسلامی  آغاز شد

نوزدهمین همایش بین المللی وحدت اسلامی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با موضوع "مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی" و به منظور بررسی حقوق و وظایف، مشکلات و راهکارهای این قشر، با حضور اندیشمندانی از 45 کشور جهان در تهران آغاز شد .



از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با موضوع "مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی" و به منظور بررسی حقوق و وظایف، مشکلات و راهکارهای این قشر، با حضور اندیشمندانی از 45 کشور جهان در تهران آغاز شد .
در این همایش که همزمان با مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) برگزار می شود، جمع کثیری از متفکران، اندیشمندان و شخصیتهای برجسته علمی و فرهنگی و همچنین اعضای مجمع عمومی از 45 کشور جهان شرکت خواهند داشت.
دیدگاه اسلام نسبت به اقامت اقلیتها در کشورهای غیر اسلامی، نگاه قوانین بین المللی به مسئله اقلیت، بررسی مسئله مهاجرت و آمار جامعه مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی، نقش اقلیتهای مسلمان در حمایت از مسائل جهان اسلام و مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و راهکارهای آن از موضوعات پیش بینی شده برای این همایش است.
نقش جهان اسلام در حمایت از مسائل اقلیتهای مسلمان و حل مشکلات آنان، دیدگاه اسلام نسبت به حقوق و وظایف اقلیتها در کشورهای غیر اسلامی، تعامل بین اقلیتهای مسلمان و جهان اسلام و موقعیت و نقش مسلمانان در نقاط مختلف جهان از دیگر موضوعات مورد بحث نوزدهمین همایش بین المللی وحدت اسلامی است.
متفکران شرکت کننده در این همایش از کشورهای عمان، لبنان، فرانسه، هندوستان، استرالیا، تایلند، آذربایجان، دانمارک، اردن، چین، لیبی، عراق هستند که طی روزهای 29 تا 31 مرداد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی حضور می یابند. (منبع :خبر گزاری مهر)


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: