کشف آثار دوره مفرغ، عصر آهن و اشکانی در گورستان طاق بستان

1394/4/31 ۱۰:۲۶

کشف آثار دوره مفرغ، عصر آهن و اشکانی در گورستان طاق بستان

گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم «گورستان پارتی» طاق بستان کرمانشاه با هدف جلوگیری از تخریب محوطه به کشف آثاری از دوره‌ مفرغ میانی و جدید، عصر آهن سه و دوره‌ اشکانی انجامید. سجاد علی بیگی، سرپرست این هیأت گمانه‌زنی با اعلام این خبر افزود: بر اساس نتایج گمانه‌زنی محوطه 200 متر طول و 100 متر عرض و مساحتی به اندازه‌ دو هکتار دارد و کشف چند نمونه‌ تیغه‌ سنگی و سنگ مادرهای فشنگی شکل ممکن است حاکی از این باشد که این محدوده دارای آثاری از دوره‌ نوسنگی نیز هست.

گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم «گورستان پارتی» طاق بستان کرمانشاه با هدف جلوگیری از تخریب محوطه به کشف آثاری از دوره‌ مفرغ میانی و جدید، عصر آهن سه و دوره‌ اشکانی انجامید.
سجاد علی بیگی، سرپرست این هیأت گمانه‌زنی با اعلام این خبر افزود: بر اساس نتایج گمانه‌زنی محوطه 200 متر طول و 100 متر عرض و مساحتی به اندازه‌ دو هکتار دارد و کشف چند نمونه‌ تیغه‌ سنگی و سنگ مادرهای فشنگی شکل ممکن است حاکی از این باشد که این محدوده دارای آثاری از دوره‌ نوسنگی نیز هست.شهرداری کرمانشاه در بخش غربی و جنوبی «گورستان پارتی» طاق‌بستان کرمانشاه اقدام به ساخت‌وساز، ایجاد فضای سبز و خاکبرداری‌هایی کرده است. گورستان پارتی طاق بستان در سال 1348 کشف شد و در اوایل دهه 80 شمسی شهرداری کرمانشاه با هدف ایجاد پارکینگ محدوده‌ کاوش شده را تسطیح، خاکبرداری و به طور کلی ویران کرد.

شهروند

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: