جایگزین ˝شهریار عدل˝ در ایکوموس معرفی شد

1394/4/30 ۱۱:۴۴

 جایگزین ˝شهریار عدل˝ در ایکوموس معرفی شد

مدیر سابق موزه‌ی ملی ایران به عنوان جایگزین مرحوم پروفسور شهریار عدل در ایکوموس معرفی شد. رئیس ایکوموس ایران اعلام کرد:‌ وظایف مرحوم پروفسور شهریار عدل در ایکوموس؛ ˝ شورای بین المللی بناها و محوطه ها˝ که مقر آن در پاریس است به ˝مهناز گرجی˝، مدیر سابق موزه‌ی ملی ایران سپرده شد. مهدی حجت رئیس ایکوموس ایران اعلام کرد‌: در جلسه‌ عمومی هفته‌ گذشته در موسسه‌ ایکوموس ایران،‌ به‌اتفاق آرای اعضای ایکوموس، مهناز گرجی به‌عنوان معاون جدید امور بین‌الملل ایکوموس ایران انتخاب شد.


مدیر سابق موزه‌ی ملی ایران به عنوان جایگزین مرحوم پروفسور شهریار عدل در ایکوموس معرفی شد.
 رئیس ایکوموس ایران اعلام کرد:‌ وظایف مرحوم پروفسور شهریار عدل در ایکوموس؛ ˝ شورای بین المللی بناها و محوطه ها˝ که مقر آن در پاریس است به ˝مهناز گرجی˝، مدیر سابق موزه‌ی ملی ایران سپرده شد.
مهدی حجت رئیس ایکوموس ایران اعلام کرد‌: در جلسه‌ عمومی هفته‌ گذشته در موسسه‌ ایکوموس ایران،‌ به‌اتفاق آرای اعضای ایکوموس، مهناز گرجی به‌عنوان معاون جدید امور بین‌الملل ایکوموس ایران انتخاب شد.
او افزود: پیش‌ از این و از زمان ایجاد موسسه‌ی ایکوموس در ایران مرحوم "شهریار عدل"، معاون امور بین‌الملل ایکوموس در ایران بود که وظیفه‌ انجام همه‌ هماهنگی‌ها و امور در ارتباط با ایکوموس جهانی و ایران را بر عهده داشت.
پروفسور شهریار عدل، ۳۱ خردادماه در فرانسه دار فانی را وداع گفت. او علاوه بر داشتن سمت معاونت امور بین‌الملل موسسه فرهنگی ایکوموس در ایران، در مرکز یونسکو در پاریس بسیار نفوذ داشت و در تهیه‌ی پرونده و ثبت جهانی آثار تاریخی در فهرست یونسکو نقش مؤثری ایفا می‌کرد.
شهریار عدل دارنده‌ی مدال فرهنگ جهانی یونسکو با نام "پنج قاره" از دبیرکل یونسکو بود که در ۱۳ مهر ۱۳۸۸ (۵ اکتبر ۲۰۰۹ میلادی) در مقر سازمان یونسکو در پاریس و همزمان با آغاز تشکیل مجمع عمومی سالانه کشورهای عضو یونسکو به او اهدا شد.
دکتر عدل در سال ۱۳۶۱ توانست سه قطعه فیلم کوتاه از مظفرالدین شاه در آرشیو عکس‌های کاخ گلستان پیدا کند. از وی از تابه‌حال مقالاتی در مورد تاریخ و جغرافیای تاریخی و آثار کومس (سمنان کنونی)، نقاشان و صورتگران دوره صفوی، آثار تاریخی خراسان و شهر زوزن، تاریخ عکاسی و سینما در ایران منتشر شده است.

هنرآنلاین

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: