داعش مزار یونس نبی را با بولدوزر با خاک یکسان کرد

1394/4/2 ۱۰:۴۱

داعش مزار یونس نبی را با بولدوزر با خاک یکسان کرد

به دنبال انفجار سال گذشته مرقد حضرت یونس در موصل توسط داعش، این گروه اسلامی با بردن بولدوزر به محل آثار برجا مانده از این مرقد، آن را با خاک یکسان کرد. به گزارش ایرنا، داعش بعد از تخلیه آثار به جا مانده از این مرقد، قصد دارد آن را به باغ تبدیل کند. براساس گزارش های دریافتی، دیگر اثری از مرقد حضرت یونس در موصل وجود ندارد.

 

 به دنبال انفجار سال گذشته مرقد حضرت یونس در موصل توسط داعش، این گروه اسلامی با بردن بولدوزر به محل آثار برجا مانده از این مرقد، آن را با خاک یکسان کرد.

به گزارش ایرنا، داعش بعد از تخلیه آثار به جا مانده از این مرقد، قصد دارد آن را به باغ تبدیل کند. براساس گزارش های دریافتی، دیگر اثری از مرقد حضرت یونس  در موصل وجود ندارد.

داعش روز گذشته شهر را بمب‌گذاری کرده و هنوز هدف این کار مشخص نشده‌است.

همچنین به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک گروه ناظر جنگ اعلام کرد نیروهای داعش مناطقی از شهر باستانی پالمیرا را مین‌گذاری کرده‌اند.

ناظر حقوق بشر سوریه گفت اکنون مشخص نیست که هدف نیروهای داعش از بمب‌گذاری گسترده  تخریب شهر باستانی پالمیرا یا مین گذاری برای ممانعت ورود نیروهای دولتی به این شهر است.

«رامی عبدالرحمان» ناظر حقوق بشر سوریه ادامه داد: «داعش روز گذشته شهر را بمب‌گذاری کرده و هنوز هدف این کار مشخص نشده‌است. شهر گروگان نیروهای داعش است و این گروه تروریستی به ارزش‌های باستانی این شهر اهمیتی نمی‌دهد.»

همچنین گروه داعش درپی اشغال شهر موصل دهها مرکز تاریخی و فرهنگی و از جمله موزه ها را از بین برده است.

یک منبع امنیتی در عراق به پایگاه خبری المسله گفت : عناصر داعش پیش از این  با حمله به مقبره های حضرت یونس و دانیال، این دو بارگاه را تعطیل کردند و تمام کارکنان حاضر در این اماکن را ربودند.

 این پایگاه خبری افزود :  گروه تروریستی داعش عصر چهارشنبه حرم الامامین العسکریین علیهم السلام در شهر سامرا را هدف حمله خمپاره ای قرار دادند.

یک منبع امنیتی عراق در سامرا با اعلام این خبر گفت: دو خمپاره  روز چهارشنبه به سمت حرم مطهر شلیک شد اما این خمپاره ها به نزدیکی حرم اصابت کردند.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: