خانه تاریخی بروجردی های کاشان انتخاب برتر 2015 یونسکو

1394/2/29 ۱۲:۴۶

خانه تاریخی بروجردی های کاشان انتخاب برتر 2015 یونسکو

دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو رتبه بین المللی انتخاب برتر سال 2015 را به خانه تاریخی بروجردی کاشان اعطا کرد. به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، سرپرست این اداره اظهار کرد: این اثر تاریخی در بازدید سال گذشته دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو و معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای به عنوان کاندیدای دریافت مدال زیباترین خانه تاریخی کشور آسیایی انتخاب شد.

 

دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو رتبه بین المللی انتخاب برتر سال 2015 را به خانه تاریخی بروجردی کاشان اعطا کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، سرپرست این اداره اظهار کرد: این اثر تاریخی در بازدید سال گذشته دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو و معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای به عنوان کاندیدای دریافت مدال زیباترین خانه تاریخی کشور آسیایی انتخاب شد.

مهران سرمدیان افزود: در این نامه آمده است، پس از دریافت بازخوردهای مثبت بازدیدکنندگان و گردشگران آسیایی که منجر به دریافت صلاحیت موفقیت آمیز شما در سیستم طبقه بندی انتخاب برتر بنابر محبوبیت جاذبه توریستی شده، خانه تاریخی بروجردی کاشان به عنوان انتخاب برتر در سال 2015 انتخاب شده است که اطلاعات آن از طریق رسانه ها به شکل شبکه، ویدئو، کتاب و راهنمای گردشگری ارائه خواهد شد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان ادامه داد: در ادامه این نامه به سیستم طبقه بندی انتخاب برتر اشاره شده است که شامل چهار مقوله ارزیابی مستقل، جاذبه های توریستی، هتل ها، مغازه ها و رستوران هاست و برای هر مقوله یک مدال طراحی شده که یک بار در سال اهدا می شود.

وی با تاکید بر اهمیت این انتخاب از سوی کنوانسیون عمومی یونسکو و لزوم توجه هرچه بیشتر به این بنای ارزشمند تاریخی اذعان داشت: هر سال تمام افراد یا بناهایی که به آنها این مدال تعلق می گیرد مجددا مورد ارزیابی قرار می گیرد و به دیگر کاندیداهای صلاحیت یافته در سال جدید ملحق می شوند و در این نامه خانه تاریخی بروجردی ها مفتخر به دریافت مدال انتخاب برتر شده است.

سرمدیان گفت: در سال 2014 این کنوانسیون به 80 هزار و 85 نفر مدال هایی با عنوان رستوران دار برتر، پنجهزار و 430 مدال به عنوان هتل برتر، سه هزار و 736 مدال به عنوان مغازه برتر در بین یکهزار و 580 شهر از 83 کشور اهدا کرده است که خانه تاریخی بروجردی بر اساس ارزشیابی نقطه نظرات و مصاحبه هایی که در وب سایت www.lianorg.com صورت گرفته، مدال انتخاب برتر محبوبیت جاذبه توریستی در سال 2015 را با افتخار بر گردن آویخت.

این بنای تاریخی در سال 1354 به شماره 1083 در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

حدود 330 اثر از یکهزار و 600 اثر تاریخی کاشان ثبت ملی است.

ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: