پژوهش ورزش های مدرن و سنتی در میان ترکمن های ایران

1394/2/7 ۱۲:۴۰

پژوهش ورزش های مدرن و سنتی در میان ترکمن های ایران

پژوهش و بررسی مردم شناختی ورزش های مدرن و سنتی در میان ترکمن های ایران، توسط پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد. علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: برای انجام این طرح از میان ورزش های مدرن، والیبال و از میان ورزش های سنتی اسب سواری انتخاب شد.

 

پژوهش و بررسی مردم شناختی ورزش های مدرن و سنتی در میان ترکمن های ایران، توسط پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: برای انجام این طرح از میان ورزش های مدرن، والیبال و از میان ورزش های سنتی اسب سواری انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وی افزود: در این تحقیق که به سرپرستی شاهپور قجقی عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم شناسی انجام گرفته است تاریخ شفاهی پیدایی ورزش والیبال و نفوذ این ورزش در میان مردم و چگونگی تبدیل آن به عنوان سرگرمی و اوقات فراغت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سبک های ورزش والیبال در این تحقیق موضوع دیگر مطالعه بود، در این تحقیق به بررسی سوارکاری سنتی و چگونگی انجام مسابقات در این منطقه که خاستگاه مهم اسب سواری در ایران است نیز پرداخته شد.

حسن زاده گفت: جنبه های آیینی اسب سواری در میان ترکمن ها و رابطه موسیقی مقامی و اسب سواری در این تحقیق از موضوعات دیگر این مطالعه بوده است.

وی افزود: پژوهشکده مردم شناسی پیشتر به بررسی ورزش های اقوام ایرانی، جایگاه و ویژگی های آن پرداخته و کتاب هایی را در زمینه مردم شناسی ورزش منتشر کرده است.

ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: