از كریستوف زانوسی تا استنلی تانگ در تهران

1394/1/29 ۱۲:۰۵

از كریستوف زانوسی تا استنلی تانگ در تهران

در ایام برگزاری مستقل بخش بین‌الملل جشنواره فجر، هشت كارگاه تخصصی با همكاری اساتیدی از كشورهای نیوزیلند، كانادا، هنگ‌كنگ، چین، تركیه، لهستان و فرانسه برگزار می‌شود. نخستین كارگاه تخصصی، ششم اردیبهشت ٩٤ و در نخستین روز ایام برپایی بخش بین‌الملل فیلم فجر، با موضوع تولید مشترك، اصول و روش‌ها توسط دكتر پیت برایان ریو (Pete Revi) از كشور نیوزیلند برگزار می‌شود كه در كمپانی تودرگنز اینترتیمنت در حوزه تولیدات سینمایی فعالیت می‌كند

 

جزییات كارگاه‌های آموزشی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

در ایام برگزاری مستقل بخش بین‌الملل جشنواره فجر، هشت كارگاه تخصصی با همكاری اساتیدی از كشورهای نیوزیلند، كانادا، هنگ‌كنگ، چین، تركیه، لهستان و فرانسه برگزار می‌شود. نخستین كارگاه تخصصی، ششم اردیبهشت ٩٤ و در نخستین روز ایام برپایی بخش بین‌الملل فیلم فجر، با موضوع تولید مشترك، اصول و روش‌ها توسط دكتر پیت برایان ریو (Pete Revi) از كشور نیوزیلند برگزار می‌شود كه در كمپانی تودرگنز اینترتیمنت در حوزه تولیدات سینمایی فعالیت می‌كند.  طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده، در هر كارگاه آموزشی كه به‌صورت روزانه برگزار می‌شود، از ١٠ صبح تا ١٨ برگزار خواهد شد. پایان بخش برنامه‌های هر روز جلسه پرسش و پاسخ خواهد بود.

كارگاه تبادل ایده‌ جن میلر |روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر كارگاه «چگونگی پردازش یك ایده كمتر از ١٥٠ كلمه‌ برای تبدیل به یك فیلمنامه ٩٠ صفحه‌ای برای فروش» (فیلمنامه داستانی) را توسط «جن میلر» برگزار می‌كند. این كارگاه دوبار در دو روز متوالی از ساعت هشت تا ١٢ ظهر با سخنان عمومی جن میلر برگزار می‌شود و از ساعت ١٣:٣٠ برای ١٠ نفر از شركت‌كنندگانی كه طرح‌های‌شان انتخاب شده، تك به تك ٣٠ دقیقه زمان در نظر گرفته می‌شود تا به رفع اشكال ایده‌ها بپردازد. تنها فیلمسازانی می‌توانند در این بخش شركت كنند كه پیش از این، حداقل یك فیلم ساخته باشند. همچنین فیلمسازان غیرایرانی كه پروژه‌هایی برای تولید مشترك و فیلمبرداری حداقل ٣٠ درصد از فیلم در هر نقطه از سرزمین ایران را داشته باشند نیز می‌توانند در این بخش شركت كنند.

آسیب‌شناسی فیلمنامه در سینمای ایران |كارگاه تخصصی آسیب‌شناسی فیلمنامه در سینمای ایران ٧ اردیبهشت، با حضور جمعی از اساتید سینمای ایران برگزار می‌شود. این كارگاه تخصصی از ساعت ١٣ تا ١٧ و ٣٠ دقیقه برگزار می‌شود.

كارگاه حداقل سه مدیر جشنواره الف (A) از سراسر جهان: «میزگرد معیارهای جشنواره‌ها برای جذب فیلم، ٨ اردیبهشت همزمان با دومین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، رییس جشنواره استانبول، یكی از اعضای هیات انتخاب جشنواره برلین و مدیرعامل جشنواره فیلم كن ازجمله مدیرانی هستند كه درباره معیارهای جشنواره‌ها برای جذب فیلم در این نشست حضور پیدا می‌كنند. این میزگرد از ساعت ١٤ تا ١٥ و ٣٠ دقیقه هشتم اردیبهشت در سالن ٣ پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

مبانی و قوانین كپی رایت| مبانی و قوانین كپی رایت در قالب كارگاهی تخصصی، هشتم اردیبهشت از ساعت ١٦ تا ١٧ و ٣٠ دقیقه مورد بررسی قرار می‌گیرد. مهمت گلریوز، نماینده كپی رایت در كشور تركیه، در‌ این كارگاه تخصصی درباره حقوق مولف در سینما به بحث و گفت‌وگو می‌پردازد.

كریستوف زانوسی مهمان جشنواره فیلم فجر | كریستوف زانوسی، مولف، كارگردان، تهیه‌كننده و فیلمنامه‌نویس مشهور لهستانی در ایام برگزاری جشنواره، با حضور در ایران چند كارگاه تخصصی سینمایی برای علاقه‌مندان برگزار می‌كند. كارگردان فیلم «جنایت در كاتمونت» در چهارمین روز از سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به همراه علاقه‌مندان از ساعت ١٠ تا ١٢ صبح به تماشای فیلم «ساختار كریستال» می‌نشیند. او همچنین از ساعت ١٣ تا ١٤ و ٣٠ دقیقه كارگاهی تخصصی با عنوان «اصول كار با هنرپیشه، چگونگی تنظیم میزانسن میان دوربین و هنرپیشه» را برپا خواهد كرد. این كارگردان لهستانی در ادامه و از ساعت ١٥ تا ١٦ و ٣٠ دقیقه درباره «سیر تحول درام‌پردازی از دهه ٦٠ میلادی تا امروز» در كارگاهی تخصصی سخن می‌گوید. زانوسی پس از آن نیز از ساعت ١٦ و ٤٥ تا ١٧ و ٤٥ دقیقه به پرسش علاقه‌مندان پاسخ خواهد داد.

ارزیابی اصول كارگردانی فیلم‌های رزمی با حضور استنلی تانگ: استنلی تانگ دهم اردیبهشت، از ساعت ١٠ تا ١٢ صبح به همراه علاقه‌مندان به تماشای فیلم داستان پلیس ٣ می‌نشیند.او همچنین از ساعت ١٣ تا ١٤ و ٣٠ دقیقه در كارگاهی تخصصی درباره اصول كارگردانی فیلم‌های رزمی و چگونگی آماده‌سازی مواد خام برای تدوینگر سخنرانی خواهد كرد. تانگ در ادامه و از ساعت ١٥ تا ١٦ و ٣٠ دقیقه، سیر تحول سینمای حادثه‌پرداز (از كار با بدلكار تا جلوه‌های ویژه رایانه‌ای) را در كارگاهی تخصصی بررسی خواهد كرد. او در ادامه از ساعت ١٦ و ٤٥ تا ١٧ و ٤٥ دقیقه به پرسش حاضران پاسخ می‌دهد. نخستین فیلم امریكایی تانگ «جنجال در برانكس» با بازی جكی چان است. تانگ به تازگی برنده جایزه اسب طلایی چین شد.

جلوه‌های ویژه بصری رایانه‌ای| برتران لوولوا مدرس از كمپانی جاست فوئل و مدمن فیلمز در زمینه جلوه‌های بصری، تهیه‌كنندگی و مدیریت تولید، ١١ اردیبهشت از ساعت ١٣ تا ١٤ و ٣٠ دقیقه، در كارگاهی تخصصی درباره چگونگی كار با نرم‌افزار برای افزایش سیاهی لشگر در صحنه و... CGI، سخنرانی می‌كند. او همچنین از ساعت ١٥ تا ١٦ و ٣٠ دقیقه درباره دیگر جلوه‌های ویژه بصری در كارگاهی تخصصی گفت‌وگو می‌كند. این متخصص سینمای فرانسه از ساعت ١٦ و ٤٥ تا ١٧ و ٤٥ دقیقه پاسخگوی پرسش علاقه‌مندان خواهد بود.

روزنامه اعتماد

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: