برگزاری آیین رونمایی تازه‌ترین کتاب «عبدالحسین آذرنگ» در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

1403/2/17 ۱۹:۱۵

برگزاری آیین رونمایی تازه‌ترین کتاب «عبدالحسین آذرنگ» در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

دوازدهمین نشست کارگروه تاریخ انجمن ایران‌شناسی، با هم‌کاری مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، به رونمایی از کتاب «رنگین‌کمان تمدن‌ها»، تازه‌ترین اثر عبدالحسین آذرنگ، مدیر بخش تاریخ معاصر و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی که اخیراً ازسوی انتشارات مروارید منتشر شده و به چاپ دوم هم رسیده، اختصاص یافته است.

دبا: دوازدهمین نشست کارگروه تاریخ انجمن ایران‌شناسی، با هم‌کاری مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، به رونمایی از کتاب «رنگین‌کمان تمدن‌ها»، تازه‌ترین اثر عبدالحسین آذرنگ، مدیر بخش تاریخ معاصر و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی که اخیراً ازسوی انتشارات مروارید منتشر شده و به چاپ دوم هم رسیده، اختصاص یافته است.

در این مجلس، کاظم موسوی بجنوردی، غلام‌رضا امیرخانی، کامیار عابدی، علی میرزایی و محمود جعفری دهقی سخنرانی کردند.

رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در این برنامه گفت: مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، در همۀ چهل‌سالی که از عمرش می‌گذرد، همیشه و همواره محل و مأمن اهل فکر و فرهنگ بوده و پیوسته از خوان فضل آنان خوشه‌چینی کرده است.

کاظم موسوی بجنوردی افزود: یکی از آنان، استاد عبدالحسین آذرنگ است که به مدت درست ٢٢ سال این مؤسسه را از فیض حضور خود بهره‌مند کرده است. ایشان پیش‌تر نیز، دو دهه در دانشنامۀ جهان اسلام فعالیت می‌کرد و از این حیث می‌توان گفت که شخصیت علمی او با کار دانشنامه‌نگاری هماهنگی دارد.

او در ادامه گفت: جناب آذرنگ که مدیریت بخش تاریخ معاصرِ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی را برعهده دارد، اصلی‌ترین مأموریتش، مدیریت «دانشنامۀ ایران» بود که نخستین جلد آن، در سال ١٣٨۴ منتشر شد و پس از تا چهار جلد پیش رفت و حتی مواد و محتوای پنجمین جلد نیز مهیا بود اما مسائل و مصائب مالی مانع از پیشرفت آن شد. از آن‌جا که خود نیز به این پروژه سخت دلبسته و علاقه‎‌مند هستم، امیدوارم بتوانیم آن را در آیندۀ نزدیک دوباره از سر بگیریم.

رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در پایان گفت: برای استاد آذرنگ که ویراستاری زبردست است و اهتمام او در کار تاریخ‌نگاری نشر کتاب در ایران ستودنی است، آرزوی سلامت می‌کنم و بی‌اندازه خرسند و خوشحالم که مجلس رونمایی از تازه‌ترین اثر ایشان یعنی «رنگین‌کمان تمدن‌ها» امروز، در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

سایر تصاویر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: