برگزاری رونمایی کتاب «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی»

1403/2/8 ۰۹:۱۲

برگزاری رونمایی کتاب «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی»

آیین رونمایی مجموعۀ دو جلدی «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (١٣۶٢-١۴٠١)» برگزار شد.

دبا: آیین رونمایی مجموعۀ دو جلدی «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (١٣۶٢-١۴٠١)» برگزار شد.

این اثر که به‌کوشش فرشته مجیدی و زیر نظر سیدعلی آل‌داود فراهم آمده است، در جلسۀ اخیر شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی چهره‌گشایی شد.

«کاظم موسوی بجنوردی»، رئیس این مؤسسۀ پژوهشی در اهمیت این اثر گفت: بیش از ١٧٠ کتابخانه و مجموعۀ اهدایی در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی محفوظ است که جملگی ذراین کتاب معرفی شده است.

او در ادامه افزود: پیشینۀ چهل‌سالۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی نشان داده است این‌جا جای امنی برای داشته‌های فرهنگی ایران بوده است و امیدوارم امین خوبی بوده باشیم.

 موسوی بجنوردی ادامه داد: کتابخانۀ پنج‌هزار جلدی‌ «علی بلوکباشی»، مدیر بخش مردم‌شناسی و عضو شورای عالی علمی این مرکز که محصول هفتادسال پژوهش است، آخرین مجموعۀ اهدایی بود که هفتۀ گذشته صورت گرفت و امیدوارم به‌زودی منتقل می‌شود و در جلد سوم این مجموعه کتاب معرفی شود.

سپس «سیدعلی آل‌داود»، ناظر علمی این کتاب و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی دربارۀ این کتاب گفت: حدود پنج‌سال پیش بود که پیشنهاد کردم چند مجموعۀ اهدایی مهم در کتابچه‌ای معرفی شود اما بعد شامل همۀ مجموعه‌ها و در کتابی دوجلدی شد.

او افزود: هر بخش کتاب شامل معرفی اهداکننده و شرح حال ا‌و، نامۀ اهدا و پاسخ ریاست مرکز و معرفی و تعداد کتب اهداشده است که برجسته‌ترین‌هایشان از میان ده‌ها مجموعۀ ارزنده، کتابخانه‌های استادان زنده‌یاد ایرج افشار، منوچهر ستوده و صادق کیا است.

 آل‌داود هم‌چنین اظهار کرد: از حیث مجموعه‌های اهدایی، کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، بی‌نظیرترین کتابخانۀ ایران و حتی برتر از کتابخانه‌های ملی ایران، مرکزی دانشگاه تهران، ملک و استان قدس رضوی است و توفیق داشته تا محل اعتماد اهل فضل باشد. ▪️در پایان، کتاب «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (١٣۶٢-١۴٠١)» با حضور «سیدعلی آل‌داود» و «عنایت‌الله مجیدی»، رئیس کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی رونمایی شد.

عکس: سهام‌الدین بورقانی   

سایر تصاویر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: