تاریخ دوره نوپایی امپراتوری اشکانی و روایات متون مکتوب و کتیبه‌نگاری

1403/1/20 ۱۰:۲۳

تاریخ دوره نوپایی امپراتوری اشکانی و روایات متون مکتوب و کتیبه‌نگاری

کتاب حاضر پژوهشی است در تاریخ دوره نوپایی امپراتوری اشکانی از حدود ۲۴۸ تا ۱۶۵ پیش از میلاد و در آن روایات متون مکتوب و کتیبه‌نگاری به زبان‌های، یونانی، لاتین، پارتی پارسی (میانه و نیز منابع موجود در عرصه‌های سکه‌شناسی و باستان‌شناسی تحلیل شده‌اند.

کتاب «برآمدن اشکانیان» با عنوان فرعی تلاقی یونانی‌مآبی با تاریخ ایران و آسیای میانه تالیف مارک یان اولبریخت و ترجمه محمدابراهیم محجوب از سوی نشر ماهی راهی بازار چاپ و نشر شد.

کتاب حاضر پژوهشی است در تاریخ دوره نوپایی امپراتوری اشکانی از حدود ۲۴۸ تا ۱۶۵ پیش از میلاد و در آن روایات متون مکتوب و کتیبه‌نگاری به زبان‌های، یونانی، لاتین، پارتی پارسی (میانه و نیز منابع موجود در عرصه‌های سکه‌شناسی و باستان‌شناسی تحلیل شده‌اند. تاریخ دوره پساهخامنشی ایران -دوره یونانی مآبی- در این اثر به تاریخ جهان کوچ‌زیان آسیای میانه گره می‌خورد و پاگیری حکومت اشکانی بر بستر سنت یکجانشینی ایرانی، سنت‌های مقدونی-یونانی و سنت‌های کوچ زیستی و سکنی‌گزینی آسیای میانه روایت می‌شود.

کتاب «برآمدن اشکانیان» با عنوان فرعی تلاقی یونانی‌مآبی با تاریخ ایران و آسیای میانه تالیف مارک یان اولبریخت و ترجمه محمدابراهیم محجوب در ۳۴۱ صفحه و بهای ۳۰۰ هزار تومان از سوی نشر ماهی راهی بازار چاپ و نشر شد.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: