عروض و قافیه‌ی فارسی با رویکرد جدید

1402/11/4 ۱۳:۳۴

عروض و قافیه‌ی فارسی با رویکرد جدید

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه دهم بهمن ساعت ۱۶ به نقدوبررسی کتاب «عروض و قافیه‌ی فارسی با رویکرد جدید» اختصاص دارد که با حضور علی‌اشرف صادقی، امید طبیب‌زاده وعلی‌اصغر قهرمانی‌مقبل در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به‌تازگی کتاب «عروض و قافیه‌ی فارسی» نوشته‌ی دکتر علی‌اصغر قهرمانی‌مقبل به همت نشرنی منتشرشده است. عروض جدید که از پرویز خانلری آغاز شده و با ابوالحسن نجفی اوج کم‌نظیری را تجربه کرده، در سیر تکاملی خود به این کتاب رسیده است. در این کتاب ویژگی‌های وزن شعر فارسی با زبانی ساده و منسجم، از مقدمات تا طبقه‌بندی اوزان، بیان می‌شود. جداول و تمرین‌های متنوع و هدفمند آن، با رویکرد آموزشی و کاربردی، خواننده را از کرانه تا ژرفای مباحث عروضی هدایت می‌کند. در مبحث قافیه نیز تلفیق دقیق مباحث سنتی و جدید، به همراه شواهد پرشمار و بعضاً دیریاب، موجب شده تا کتاب جامعیتی قابل قبول بیابد و کتابی در خور برای تدریس «عروض و قافیه» در دانشگاه باشد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه دهم بهمن ساعت ۱۶ به نقدوبررسی کتاب «عروض و قافیه‌ی فارسی با رویکرد جدید» اختصاص دارد که با حضور علی‌اشرف صادقی، امید طبیب‌زاده وعلی‌اصغر قهرمانی‌مقبل در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: