مجموعه نشست‌های نمایشگاه بایسنغر در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

1402/9/4 ۱۱:۲۴

مجموعه نشست‌های نمایشگاه بایسنغر در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه نشست‌های نمایشگاه بایسنغر را به مناسبت برپایی نمایشگاه «کارگاه بایسنغر» در ماه‌های آبان و آذر ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

نشست یکم هم‌زمان با آیین گشایش این نمایشگاه در روز سه‌شنبه۳۰ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ برپا می‌شود. ابوالعلا سودآور و دکتر شیوا میهن در این نشست سخن می‌گویند. نشست دوم سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ با سخنرانی مجید فداییان و نایب شیرازی و نشست سوم سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ با سخنرانی نوشاد رکنی و کیانوش معتقدی میزبان دوستداران فرهنگ و هنر خواهد بود.

این نشست‌ها در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) در کنار نمایشگاه «کارگاه بایسنغر» برگزار می‌شود.

نمایشگاه «کارگاه بایسنغر»، منتخب آثار مرتبط با بایسنغر میرزای تیموری را دربرمی‌گیرد. این نمایشگاه از روز سه‌شنبه ۳۰ آبان تا روز پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران میزبان دوستداران تاریخ و هنر درخشان این سرزمین در دوران تیموری خواهد بود. بازدیدکنندگان در این نمایشگاه به گونه مجازی به کارگاه پرآوازه بایسنغر میرزا، امیرزاده تیموری خواهند رفت؛ کارگاهی که شاهکارهای بزرگ هنر ایران در آن روزگار همچون قرآن بایسنغری و شاهنامه بایسنغری در آن‌جا آفریده شدند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: