دیدار رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با دکتر محمّدعلی موحّد

1402/4/4 ۱۳:۳۱

دیدار رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با دکتر محمّدعلی موحّد

آقای بجنوردی برای تبریک سالروز تولّد و تجدید دیدار، در منزل استاد حضور یافتند.

دبا: دوم خردادماه امسال، استاد ارجمند دکتر محمّدعلی موحّد، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی به سلامتی و خجستگی پای بر پلّۀ صد سالگی نهاد و به همین‌ مناسبت، بسیاری از مشاهیر علم و ادب ایران و طبقات گوناگون دلبستگان فرهنگ ایران، در مجلس پرشکوهی در مرکز همایش‌های رایزن وابسته به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گرد هم فراهم آمدند تا این مناسبت فرخنده را گرامی دارند و به سخنان ارادتمندان محضر علمی استاد گوش جان سپارند.

آقای کاظم موسوی بجنوردی، ریاست مرکز که هنگام برگزاری مجلس بزرگداشت استاد در سفر بودند، در پیامی ضمن تبریک سالروز خجستۀ تولّد استاد، بر نقش بی‌بدیل ایشان در ارتقاء فرهنگ و تمدن ایران تأکید کردند.

آقای بجنوردی پس از بازگشت از سفر برای تبریک و تجدید دیدار، در منزل استاد حضور یافتند.

در این دیدار صمیمانه که عنایت‌الله مجیدی، سیدحمید متقی و علی بهرامیان از مرکز دائرة‌المعارف و جناب آقای فرشته‌خو، داماد محترم استاد نیز حضور داشتند، آقای بجنوردی، ضمن تقدیم مجلد هفتم «دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران»، که به تازگی منتشر شده است، از برگزاری مجلس پرشکوه بزرگداشت استاد اظهار خرسندی کردند و آن را گامی مؤثّر در جهت شناخت شخصیت علمی و فرهنگی استاد دانستند.

سپس شرحی از روند طرح‌های تحقیقی در دست تألیف در مرکز و مجلدات در دست انتشار دائرة‌المعارف بیان کردند‌. در ادامه، استاد موحّد با فروتنی خاص خویش از برگزاری مجلس مذکور اظهار تشکر کردند و در پاسخ آقای بجنوردی و حاضران، شرحی مختصر، امّا جالب و شنیدنی از فعالیت‌های علمی و خاطرات خود با بزرگان فرهنگ ایران در نیم قرن اخیر، به ویژه مرحوم استاد دکتر عبّاس زریاب خویی، عضو فقید شورای عالی علمی مرکز بیان داشتند و بر نقش چشمگیر مرکز در تألیف و انتشار مجموعۀ دانشنامه‌ها، همچون دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی تأکید کردند.

این دیدار صمیمانه با دعا و ابراز امیدواری برای سلامتی روزافزون استاد دکتر موحّد به پایان رسید.

سایر تصاویر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: