1401/9/20 ۱۴:۲۹
به مناسبت گرامیداشت مقام فلسفی حکیم سبزواری و با هدف فراهمآوری زمینه برای ارتقای آموزش فلسفه اسلامی، دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری بر آن است در ۸ اسفند 1401، مصادف با روز ملی حکیم سبزواری، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری را با عنوان «هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی» برگزار کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، به مناسبت گرامیداشت مقام فلسفی حکیم سبزواری و با هدف فراهمآوری زمینه برای ارتقای آموزش فلسفه اسلامی، دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری، با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، بر آن است در ۸ اسفند 1401، مصادف با روز ملی حکیم سبزواری، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری را برگزار کند.
محورهای «هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی» به قرار زیر خواهد بود:
بخش عمومی:
الف. طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی برای دروس و رشته فلسفه اسلامی
آسیبشناسی واحدهای درسی فلسفه اسلامی در دوره کارشناسی. (فایدهمندی، کارآیی و ضرورت (
آسیبشناسی واحدهای درسی فلسفه اسلامی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری. (فایدهمندی، کارایی، ضرورت(
طراحی سرفصل و واحدهای درسی جدید با نگاهی به کاربردیسازی دروس فلسفه اسلامی در دانشگاه.
آسیبشناسی شیوههای تدریس فلسفه اسلامی و معرفی شیوههای جدید تدریس.
بررسی نقس برنامه درسی رشته فلسفه اسلامی در بازارکار دانشآموختگان.
طراحی دروس بینرشتهای و تطبیقی در مقاطع مختلف رشته فلسفه اسلامی.
معرفی اولویتهای پژوهشی برای پایاننامههای ارشد و دکتری
ب: آسیبشناسی و طراحی متون آموزشی برای فلسفه اسلامی
آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره کارشناسی.
آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره کارشناسی ارشد.
آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره دکتری.
معرفی و طراحی متون جدید آموزشی در مقاطع مختلف رشته فلسفه اسلامی.
آسیبشناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان.
بایستگیهای متون آموزشی فلسفه اسلامی.
طراحی و تألیف متون آموزشی فلسفه اسلامی برای عموم.
طراحی و تألیف متون آموزشی فلسفه اسلامی برای کودکان.
بخش اختصاصی (شرح منظومه(
تاریخچه تدریس شرح منظومه در ایران و جهان.
برنامه درسی مبتنی بر شرح منظومه
طرح تدریس آموزش فلسفه اسلامی مبتنی بر شرح منظومه.
بررسی نقادانه شرح منظومه به عنوان متن آموزشی فلسفه اسلامی.
ویژگیهای تعلیمی و آموزشی شرح منظومه.
آثار مشابه شرح منظومه در رویکرد مقایسهای و تاریخچه منظومه نگاری
بررسی متون آموزشی مبتنی بر شرح منظومه.
نوآوریها و ابتکارات آموزشی حکیم سبزواری در شرح منظومه.
فلسفههای مضاف در شرح منظومه.
مهلت ارسال چکیده: ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مهلت ارسال اصل مقاله: ۳۰ دی ۱۴۰۱
آدرس وبگاه همایش: http://hakimsabzevari1401.hsu.ac.ir
کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید