برج ساعت مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی احیاء می‌شود

1400/12/7 ۱۶:۲۹

برج ساعت مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی احیاء می‌شود

آیین بزرگداشت «محمد ساعتچی» با عنوان «حافظان زمان»، عصر شنبه، هفتم اسفند در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) برگزار شد.

دبا: آیین بزرگداشت «محمد ساعتچی» با عنوان «حافظان زمان»، عصر شنبه، هفتم اسفند در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید حوزه مطالعات شهری، پیشکسوتان حوزه ساعت، هیأت‌مدیره اتحادیه ساعت تهران، گروه هنربان و شرکت هنربان آپادانا و نمایندگان مجموعه‌های میراث فرهنگی از جمله مجموعه ثبت جهانی کاخ گلستان، نهادهای اجرایی و خدماتی فعالان فرهنگ و هنر برگزار شد، به اهمیت حفظ و احیاء نمادهای تاریخی و هویت‌ساز پرداخته شد.

در این جلسه، احمد مسجدجامعی، قائم‌مقام مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، از ساعتچی به عنوان پیشکسوت مرمت و احیاء ساعت های تاریخی در کشور به پاس یک عمر فعالیتِ ارزشمند و ماندگار قدردانی کرد.

در پایان این برنامه، ضمن بازدید از برج ساعت مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی مقرر شد با حضور ساعتچی و همکاری هنربان، تنها برج ساعت شمیران در این مرکز که مدتی است متوقف مانده بود، تعمیر شود و صدای آن در منطقه شنیده شود.

شرح عکس: از راست؛ احمد مسجدجامعی، محمّد ساعتچی، عبدالرحیم احمدی و سیدمحمّدرضا پورجواهریان

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: