تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران در دوره معاصر

1393/10/6 ۱۱:۵۹

تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران در دوره معاصر

این کتاب تألیف استاد سعید نفیسی از آغاز سلطنت قاجاریه تا سرانجام فتحعلی شاه را دربر می‌گیرد. استاد سعید نفیسی با صرف بیش از پانزده سال کار و تحقیق در گردآوری 170 سال تاریخ گذشته ایران (یعنی از آغاز قاجاریه) انصافاً دین خود را نسبت به وطن و هموطن ایرانی ادا کرده است. این کتاب نیز حاصل کار ارزشمندی او است که چون در بازار نایاب شده است مجدداً منتشر شده است.

 

این کتاب تألیف استاد سعید نفیسی از آغاز سلطنت قاجاریه تا سرانجام فتحعلی شاه را دربر می‌گیرد.

استاد سعید نفیسی با صرف بیش از پانزده سال کار و تحقیق در گردآوری 170 سال تاریخ گذشته ایران (یعنی از آغاز قاجاریه) انصافاً دین خود را نسبت به وطن و هموطن ایرانی ادا کرده است. این کتاب نیز حاصل کار ارزشمندی او است که چون در بازار نایاب شده است مجدداً منتشر شده است.

نفیسی در مقدمه کتاب در هشت مرداد ماه 1335 نگاشته است: چند سال پیش، هیئت تحریریه مجله ارتش از من خواستار شد تا سلسله مقالاتی درباره ایران در صد و هفتاد سال اخیر بنویسم. از همان زمان، خود را آماده کردم تا کتابی در تاریخ اجتماعی و سیاسی دوره‌ی معاصر ایران، یعنی از آغاز سلطنت قاجارها تا امروز، آماده کنم. سلسله مقالاتی که در مجله‌ی ارتش انتشار یافت مقدمه‌ای برای این کتاب بود. در همان زمان، بسیاری از دور و نزدیک از من خواستار شدند که دنباله‌ی کار را رها نکنم. یکی از مهم‌ترین وظایف کسانی که قلم به دست دارند این است که آن چه را که مردم خواستار آن‌اند، در نظر بگیرند، همچون پزشکی هر دردی پیش او ببرند، درمان کند. (ص 16)

جلد اول کتاب در سال 1335 و جلد دوم آن در سال 1344 منتشر شد و پس آن چند بار از روی همان چاپ اولیه به طریق افست تجدید چاپ شد.

این کتاب تألیف سعید نفیسی به اهتمام عبدالکریم جربزه‌دار در سال 1393 از سوی انتشارات آسمان نیلگون در 792 صفحه منتشر شده است.

کتابخانه مجلس شورای اسلامی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: