«شب های بخارا» به دکتر عباس ماهیار رسید

1393/10/6 ۱۱:۵۷

«شب های بخارا» به دکتر عباس ماهیار رسید

شب دکتر عباس ماهیار، روز دوشنبه هشتم دی ماه سال جاری در کانون زبان فارسی برگزار می شود. در این نشست دکتر محمود عابدی، دکتر سعید حمیدیان، دکتر عبدالحسین فرزاد، دکتر محمدرضا ترکی و دکتر علیرضا حاجیان نژاد سخنرانی می کنند.

شب دکتر عباس ماهیار، روز دوشنبه هشتم دی ماه سال جاری در کانون زبان فارسی برگزار می شود.

در این نشست دکتر محمود عابدی، دکتر سعید حمیدیان، دکتر عبدالحسین فرزاد، دکتر محمدرضا ترکی و دکتر علیرضا حاجیان نژاد سخنرانی می کنند.

این نشست از سوی مجلۀ بخارا و با همکاری بنیاد ملت، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار، روز دوشنبه هشتم آبان از ساعت 17 در کانون زبان فارسی به نشانی خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شمارۀ 12 برگزار می شود.

دربارۀ دکتر عباس ماهیار

دکتر عباس ماهيار در هشتم دي ماه سال 1316 در شهرستان عجب­شير از توابع مراغه در استان آذربايجان شرقي ديده به جهان گشود. تحصيلات ابتدايي را در دبستان سعدي و تحصيلات متوسطه را در دبيرستان فردوسي و لقمان در شهر تبريز به پايان رساند. در مهر ماه 1336 وارد دانشسراي عالي تبريز گرديد و در رشتۀ زبان و ادبيات فارسي در مقطع کارشناسي مشغول به تحصيل گرديد. او در سال 1350 وارد مقطع کارشناسي ارشد و در سال 1353 به دورۀ دکتري در دانشگاه تهران راه يافت. دکتر ماهيار در سال 1357 با درجه «الف» از مقطع دکتري فارغ التحصيل شد. عنوان پايان نامه او «تصحيح انتقادي ديوان اثير اخسيکتي» بوده است.

میراث مکتوب

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: