برگزاری نشست های تخصصی با موضوع تمدن ایران و جهان اسلام در همایش«ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده»

1400/4/16 ۱۲:۲۰

برگزاری نشست های تخصصی با موضوع تمدن ایران و جهان اسلام در همایش«ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده»

نشست های تخصصی با موضوع آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه تاریخ فرهنگ و تمدن ایران باستان و مطالعات مربوط به ایران در جهان اسلام در نخستین همایش بین‌المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده» برگزار می شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نشست های تخصصی با موضوع مطالعات ایرانشناسی و اسلام شناسی در همایش بین المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز، وضعیت حال، نگاه به آینده» برگزار می شود.

محورهای این نشست تخصصی مربوط به آخرین تحقیقات انجام شده از سوی ایران‌شناسان غیرایرانی در حوزه تاریخ فرهنگ و تمدن ایران باستان؛ و مطالعات مربوط به ایران در جهان اسلام می شود؛ متخصصان و صاحب نظران این دو حوزه به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی دیدگاه ها، دستاوردها و تازه ترین نتایج مطالعات خود را ارائه خواهند کرد.

همایش بین‌المللی «ایران شناسی: تجربه دیروز،وضعیت حال، نگاه به آینده» در تاریخ 1 و 2 شهریور برگزار می شود و مهلت ارسال آثار به این همایش تا تاریخ 25 مردادماه اعلام شده است.

توجه به مطالعات انجام شده درباره ایران در دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی کشورهای جهان اسلام و عرب زبان در آسیا و آفریقا از موضوعاتی است که تا کنون در همایش‌های ایران‌شناسی مورد توجه قرار نگرفته و اغلب این همایش ها محدود به حضور و مشارکت ایرانشناسان کشورهای اروپایی و مراکز مطالعات ایرانی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بوده است. از همین رو برای نخستین بار تصمیم گرفته شد این همایش با محوریت مطالعات ایرانی در کشورهای اسلامی برگزار شود.

لازم به توضیح است، چکیده‌ها، مقالات و سئوالات مربوطه از طریق ایمیل همایش به آدرس: iranologyconference@gmail.com دریافت و پاسخ داده خواهد شد. همچنین مقرر شده تا گزیده مقالات برتر این همایش در قالب ویژه نامه مجلات علمی و یا به صورت کتاب منتشر شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: