بزرگداشت زنده یاد غلامعلی پورعطایی موسیقیدان نواحی برگزار می شود

1393/7/29 ۱۲:۱۹

بزرگداشت زنده یاد غلامعلی پورعطایی موسیقیدان نواحی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره زنده یاد غلامعلی پورعطایی، اول آبان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود. این مراسم با همکاری کانون توانمندسازی جسم و جان و خانواده استاد پورعطایی برای گرامیداشت یاد و خاطره این موسیقیدان بزرگ ترتیب داده شده است.

 

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره زنده یاد غلامعلی پورعطایی، اول آبان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.

این مراسم با همکاری کانون توانمندسازی جسم و جان و خانواده استاد پورعطایی برای گرامیداشت یاد و خاطره این موسیقیدان بزرگ ترتیب داده شده است.

در این برنامه، ارسیا تقوی، مرتضی یگانه، اسدالهی ( نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی)، عباس سجادی و دامون شش بلوکی سخنرانی خواهند کرد.

در بخش دیگری از این برنامه، گروه 'رادها' با همکاری مرتضی و مجید یگانه به اجرای دوتار نوازی به یاد استاد غلامعلی پورعطایی خواهند پرداخت.

در این برنامه که از ساعت 30/17 تا 30/19 در فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب- خیابان ایران زمین برگزار می شود، برنامه های دیگری چون نمایش فیلم کوتاهی درباره 50 سال فعالیت این هنرمند ارزشمند کشورمان تدارک دیده شده است.

غلامعلی پورعطایی دوتار نواز برجسته خراسانی که از حدود یک ماه و نیم قبل وضعیت جسمی اش دچار مشکل شده بود و پزشکان متخصص نتوانسته بودند علت اصلی بیماری را تشخیص دهند ، صبح 12 مهر در سن 73 سالگی درگذشت.

غلامعلی پورعطایی در سال 1320 در محمودآباد تربت جام متولد شد . در اوان جوانی و در سال 1344 به سبب شهرت در نوازندگی و خوانندگی به تهران دعوت شد تا در تالار رودکی، مجامع هنری و سفارتخانه های اروپایی و رادیو و تلویزیون، همراه با گروه هنرهای آیینی و سنتی و ... به اجرای برنامه بپردازد.

وی علاوه بر اجرا در ایران و کشورهای مختلف، در بیش از 18 فیلم و سریال به کارگردانی افرادی چون واروژ کریم مسیحی و بهرام بیضایی ایفای نقش کرد.

خبرگزاری ایرنا

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: