اسناد مدارس دختران ایران از مشروطه تا پهلوی

1393/6/8 ۱۲:۱۶

اسناد مدارس دختران ایران از مشروطه تا پهلوی

کتاب " اسنادی از مدارس دختران از مشروطیت تا پهلوی" مشتمل است بر مجموعه اسنادی درباره مدارس دخترانه که امروز به بهانه روز دختران معرفی کرده ایم. کتاب " اسنادی از مدارس دختران از مشروطیت تا پهلوی" مشتمل است بر مجموعه اسنادی درباره مدارس دخترانه از زمان مشروطه تا پهلوی که در مرکز سازمان اسناد ملی ایران موجود است . گردآورنده، این اسناد را براساس موضوع، زمان و تاریخ آن مرتب کرده است . کتاب دارای فصلی مقدماتی است که طی آن گزارشی از مرحوم سعید نفیسی درباره تحصیل در عهد مشروطیت، وضعیت مدارس و تاسیس آنها در تهران و شهرستان‌ها عرضه می‌شود .

 

کتاب " اسنادی از مدارس دختران از مشروطیت تا پهلوی" مشتمل است بر مجموعه اسنادی درباره مدارس دخترانه که امروز به بهانه روز دختران معرفی کرده ایم.

کتاب " اسنادی از مدارس دختران از مشروطیت تا پهلوی" مشتمل است بر مجموعه اسنادی درباره مدارس دخترانه از زمان مشروطه تا پهلوی که در مرکز سازمان اسناد ملی ایران موجود است . گردآورنده، این اسناد را براساس موضوع، زمان و تاریخ آن مرتب کرده است .

کتاب دارای فصلی مقدماتی است که طی آن گزارشی از مرحوم سعید نفیسی درباره تحصیل در عهد مشروطیت، وضعیت مدارس و تاسیس آنها در تهران و شهرستان‌ها عرضه می‌شود .

موضوعات اصلی کتاب عبارت‌اند از :((تاسیس مدارس دخترانه در تهران و شهرستان‌ها و موانع توسعه آن))، ((وضعیت کمی و کیفی مدارس دخترانه))، ((آمار, میزان دخل و خرج و مشکلات مالی مدارس دخترانه))، ((تعیین مدیریت مدارس دخترانه و فعالیت‌های زنان در امور فرهنگی))، ((شکایات و اعتراضات در خصوص چگونگی اداره مدارس نسوان))، ((گزارش تعلیمات دوره متوسطه و دارالمعلمات)) و ((جهت‌گیری اقشار گوناگون اجتماعی در برخورد با مدارس جدید)) . در پایان کتاب تصویری از اسناد و فهرست اعلام به چاپ رسیده است .

معرفی کلی:

عنوان کتاب: اسنادی از مدارس دختران از مشروطه تا پهلوی

نویسنده: سهیلا ترابی فارسانی

تاریخ نشر: 1378. محل نشر: تهران

مشحصات ظاهری: 227 صفحه،مصور، جدول

رده دیویی: ۳۷۱/۰۰۹۵۵

شابک: 964-6189-31-8

ناشر: پژوهشکده اسناد سازمان اسناد ملی ایران

رده کنگره: 5الف4ت/1351 LA

فهرست مطالب:

مقدمه، فهرست موضوعی اسناد، گزارشی ناقص از وضع مدارس در دوران مشروطیت، تأسیس مدارس دخترانه در تهران و شهرستانها و موانع توسعه آن، وضعیت كمی و كیفی مدارس دخترانه، میزان دخل و خرج و مشكلات مالی مدارس دخترانه، تعیین مدیریت مدارس دخترانه و فعالیتهای زنان در امور فرهنگی، شكایتها و اعتراضها در خصوص چگونگی اداره مدارس نسوان، گزارش تعلیمات دوره متوسطه و دارالمعلمات، جهت گیری اقشار گوناگون اجتماعی در برخورد با مدارس جدید، تصاویر گزیده اسناد، فهرست عمومی اعلام.

خبرگزاری ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: