پرفسور نجارزادگان تابلوهای قدیمی مجلس را مرمت می کند

1393/6/8 ۱۰:۵۱

پرفسور نجارزادگان تابلوهای قدیمی مجلس را مرمت می کند

استاد حسین نجارزادگان با دستور محمد رجبی، ریاست کتابخانه مجلس کار مرمت تابلوهای قدیمی گنجینه مجلس را آغاز کرده است. استاد نجارزادگان مدرک پروفسوری را از مرکز بین‌المللی تعمیرات مرکزی (رم- ایتالیا) در حفظ و مرمت آثار تاریخی جهان گرفته است. او دکترای خود در معماری داخلی و دکوراسیون و تزئینات داخلی را از آکادمی هنرهای زیبا در ایتالیا دریافت کرده است. نجارزادگان سال‌ها در کشورهایی چون ایتالیا، روسیه، بلژیک، انگلیس، فرانسه و ... مشغول فعالیت بوده است.

استاد حسین نجارزادگان با دستور محمد رجبی، ریاست کتابخانه مجلس کار مرمت تابلوهای قدیمی گنجینه مجلس را آغاز کرده است.

استاد نجارزادگان مدرک پروفسوری را از مرکز بین‌المللی تعمیرات مرکزی (رم- ایتالیا) در حفظ و مرمت آثار تاریخی جهان گرفته است. او دکترای خود در معماری داخلی و دکوراسیون و تزئینات داخلی را از آکادمی هنرهای زیبا در ایتالیا دریافت کرده است.

نجارزادگان سال‌ها در کشورهایی چون ایتالیا، روسیه، بلژیک، انگلیس، فرانسه و ... مشغول فعالیت بوده است.

حفاظت و تعمیر آفرسکو از قرن اول میلادی در کاخ معروف به نام پالاتین مربوط به قرون قبل از میلاد مسیح، حفاظت و تعمیر تابلوها در کلیسای «بازلیک» معروف جهان به نام سان فرانچسکو در شهر آسیسزی، حفاظت آفرسک‌هایی از قرن پنجم میلادی مربوط به موزه معروف شهر وی تربو (ایتالیا)، حفاظت و تعمیر آثار روی چوب از قرن هشتم میلادی مربوط به کشور تونس، حفاظت و تعمیر تابلوی روی چوب از قرن پنجم بعد از میلاد در ایتالیا از جمله کارهای این استاد مرمتگر است.

نجارزادگان درباره مرمت تابلوهای قدیمی مجلس به سایت خانه ملت گفته است: تابلوهای موجود در موزه مجلس شورای اسلامی از آنجا که طی این مدت در معرض آلودگی قرار داشته و از منظر نور، هوا، دما،‌ بیولوژی، تحولات شیمی، فیزیکی و ... در وضعیت استانداردی قرار نداشته و با صدماتی روبرو بوده است. همچنین بخش عمده خرابی‌ها ناشی از روغن جلایی بوده است که ناآگاهانه روی تابلوها زده شده بود. همچنین سیاهی‌های روی تابلوها ناشی از سوخت اتومبیل‌هایی که در این منطقه تردد کرده بودند، می‌باشد. آسیب دیگری که به تابلوها وارد شده است ترشح رنگ ها و به وجود آمدن موضوعات بیولوژیکی به پشت تابلوها می‌باشد که برای عقیم نمودن آنها باید اقداماتی انجام می‌شد.

وی با اشاره به تابلوهای موجود در دست ترمیم گفت: یکی از نفیس‌ترین تابلوها تابلویی مربوط به سال 1800 میلادی است. همچنین مینیاتوری نفیس مربوط به سال‌های بسیار قدیم نیز در میان تابلوها به چشم می‌خورد. بیش از 400 تابلو وجود دارد که گذشته از آنکه هر کدام بزرگ‌ترین تاریخ این سرزمین مقدس است از سوی دیگر ذخائر معنوی و فرهنگی و حتی سیاسی مملکت را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری میراث فرهنگی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: