بزرگداشت محمدرضا راشد محصل برگزار شد

1393/5/19 ۱۲:۲۳

بزرگداشت محمدرضا راشد محصل برگزار شد

محمدرضا راشد محصل گفت: گره‌گشایی و آموزش هدف اصلی من از حضور در عرصه فرهنگی است. در خراسان رضوی، محمدرضا راشد محصل که شامگاه شنبه (18 مردادماه) در مراسم نکوداشتش حضور یافته بود در ادامه افزود: من در خود این شایستگی را نمی‌بینم که چنین لطفی به من بشود اما خوشحالم که چنین مراسمی برای تجلیل از فرهنگ ملی برپا شده است.

 

محمدرضا راشد محصل گفت: گره‌گشایی و آموزش هدف اصلی من از حضور در عرصه فرهنگی است.

در خراسان رضوی، محمدرضا راشد محصل که شامگاه شنبه (18 مردادماه) در مراسم نکوداشتش حضور یافته بود در ادامه افزود: من در خود این شایستگی را نمی‌بینم که چنین لطفی به من بشود اما خوشحالم که چنین مراسمی برای تجلیل از فرهنگ ملی برپا شده است.

این استاد ادبیات ادامه داد: خوشحالم که خداوند به نعمت دوستی مرا سربلند کرد که هر کدام از دوستانی که به من اظهار ارادت می‌کنند همچون گنجی ارزشمند هستند.

او اظهار کرد: من همیشه به معلمی عشق ورزیدم و در حوزه چاپ کتاب زیاد ظاهر نشدم. عشق من توجه به فرهنگ ملی ایران بوده است.

او با بیان این‌که عشق به فرهنگ در دل من فروزان‌تر از همیشه است گفت: کارهای من بر مبنای عشق و هدفی مشخص بوده که اصلی‌ترین آن گره‌گشایی و آموزش صحیح است.

راشد محصل متذکر شد: جوانان ما هویت خود را از دست داده‌اند. در این زمینه ما باید مشکلات را شناسایی کنیم و لطایف علمی را به ایشان بشناسانیم تا نسبت به فرهنگ غنی خود متمایل شوند.

در بخش دیگری از این مراسم، سلمان ساکت در سخنانی اظهار کرد: از چند سال پیش بر‌آن شدیم تا ارج‌نامه‌ای در بزرگداشت استاد راشد محصل نگاشته شود. او با این که 28 سال در دانشگاه فردوسی کار کرد هیچ‌گاه به عنوان یک عضو هیات علمی شناخته نشد.

وی افزود: از دو سال پیش ما برای نگارش کتاب نامه‌هایی را ارسال کردیم و این نامه‌ها به حدی بود که حجم کتاب به 800 صفحه رسید.

ساکت خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این کتاب بیش از 45 یادداشت منتشر شده است.

محمدجعفر یاحقی، مدیر فرهنگسرای فردوسی، نیز گفت: کتاب «دانش و آزادگی» مبین خصال نیکوی استاد راشد محصل است.

او افزود: ما در برنامه‌های کاری خود در فرهنگسرای فردوسی تجلیل از افراد شایسته را در دستور کار قرار دادیم که این بزرگداشت نیز در همین راستاست.

او در ادامه در خصوص رونمایی از کتاب «دانش و آزادگی» گفت: این کتاب حاصل تلاش 47 تن از اساتید بزرگ است که همه مقالات و نوشته‌های خود را به استاد راشد محصل تقدیم کرده‌اند.

یاحقی خاطرنشان کرد: این کتاب مجموعه‌ای نادر و کمیاب خواهد بود و خوشبختانه با سرعت زیادی منتشر شد. کتاب مشتمل بر 800 صفحه بوده و وجه تسمیه آن نیز برگرفته از خصال نیکوی محمدرضا راشد محصل است.

مدیر فرهنگسرای فردوسی اظهار کرد: راشد محصل علاقه زیادی به مطالعه کتاب دارد و این خصلت خوبی برای ترویج دانش است.

عبدالرحیم قنوات، رییس حوزه ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، هم در این مراسم اظهار کرد: ما از حضور راشد محصل در دانشگاه فردوسی و خدمت‌رسانی به مدت 30 سال تشکر می‌کنیم.

او افزود: دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد در بین سایر دانشکده‌های این دانشگاه جایگاه خاصی دارد و دیرینه‌ترین دانشکده محسوب می‌شود.

قنوات خاطرنشان کرد: در دانشکده ادبیات در واقع کار از نوعی دیگر است و اساتید بزرگی در آن حضور داشته‌اند.

در انتهای این مراسم از کتاب «دانش و آزادگی» و «نجوم قدیم در بازتاب ادب فارسی» نوشته ماهیار رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: