تاکید رهبر معظم انقلاب: همه دنیا باید به تجهیز فلسطین كمك كند

1393/5/11 ۱۰:۰۱

تاکید رهبر معظم انقلاب: همه دنیا باید به تجهیز فلسطین كمك كند

زیبایی عید سعید فطر، با نماز پرشكوه ملت ایران در سراسر این سرزمین اسلامی دو چندان شد و مردم مومن و موحد به شكرانه یك ماه تقوا و بندگی، سجده عبودیت بجا آوردند. در كانون پرطراوت همایش ملی و معنوی ایرانیان، مصلای تهران، در نخستین ساعات صبح روز سه‌شنبه در اجتماع عظیم مردم مومن پایتخت شاهد نماز پرشكوه فطر سعید به امامت رهبر معظم انقلاب بود.

 

 

زیبایی عید سعید فطر، با نماز پرشكوه ملت ایران در سراسر این سرزمین اسلامی دو چندان شد و مردم مومن و موحد به شكرانه یك ماه تقوا و بندگی، سجده عبودیت بجا آوردند. در كانون پرطراوت همایش ملی و معنوی ایرانیان، مصلای تهران، در نخستین ساعات صبح روز سه‌شنبه در اجتماع عظیم مردم مومن پایتخت شاهد نماز پرشكوه فطر سعید به امامت رهبر معظم انقلاب بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز با تبریك عید خجسته و پرطراوت فطر، مجالس گسترده قرآن و ذكر و اطعام، توسلات و تضرعات شب‌های پرشور قدر و خشم و خروش عظیم ملت را در روز جهانی قدس، زمینه‌ساز كسب رحمت و بركات الهی برشمردند و افزودند: این حقایق زیبا، باعث شد ملت، سرافرازانه رمضان مبارك را به عید فرخنده فطر پیوند دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با توصیه به آحاد ملت برای حفظ دستاوردهای ماه مبارك رمضان، به درخواست سال گذشته خود برای گسترش افطاری‌های ساده در جامعه اشاره كردند و افزودند: خوشبختانه امسال دادن افطاری ساده در سطح گسترده‌یی در خیابان‌ها و مراكز عمومی و مذهبی مشاهده می‌شد. رهبر انقلاب به مردم توصیه كردند: اینگونه مسائل را كه در شكل دادن به سبك زندگی اسلامی تاثیرگذار است هرچه بیشتر توسعه دهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز قدس امسال را تجلی همت عمومی ملت ایران خواندند و با اشاره به حضور پرشور همه قشرها به ویژه مادرانی كه با كودكان‌شان به راهپیمایی آمده بودند، گفتند: قدس امسال، حقا و انصافا روزی بزرگ بود و ملت عزیز ایران، زنده بودن و اراده خود را به جهانیان نشان داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطبه دوم نماز را با توجه به اهمیت حوادث غزه، به این موضوع اختصاص دادند.

ایشان قضیه غزه را «مساله اول جهان اسلام و دنیای انسانیت» برشمردند و با اشاره به قتل عام كودكان معصوم غزه و مظلومیت مادران این سرزمین تاكید كردند: گرگ درنده‌یی به نام رژیم صهیونیستی در غزه در حال فاجعه‌‌آفرینی است و بشریت باید در مقابل جنایات این رژیم خونخوارِ كافر عكس‌العمل نشان دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سه نكته مهم را در خصوص قضیه غزه مورد تاكید قرار دادند: 1- ضرورت محكومیت و مجازات جانیان صهیونیست و حامیانش، 2- تجلیل از مقاومت بی‌نظیر مردم غزه، 3- لزوم تقویت و تجهیز ملت فلسطین.

رهبر انقلاب، جنایات آشكار سردمداران رژیم صهیونیستی در غزه را یك نسل‌كشی و فاجعه عظیم تاریخی خواندند و تاكید كردند: هم مجرمان و هم پشتیبانان و حامیان مستكبر آنها باید در سطح جهانی محكوم و مجازات شوند، حال چه این مجرمان در رأس قدرت باشند و چه از قدرت بركنار شده و سقوط كرده باشند و این همان چیزی است كه سخنگویان ملت‌ها و مصلحان و دلسوزان عالم باید مطالبه كنند. ایشان تحمل اعجاب‌برانگیز و مقاومت تحسین‌برانگیز مردم غزه را دومین نكته مهم در قضیه غزه خواندند و افزودند: مردم غزه در یك منطقه كاملا محاصره شده و در حالی كه تمام امكانات محدود آنها در معرض حملات شبانه‌روزی و بی‌رحمانه دشمن پلید، خبیث، نجس و بی‌رحم صهیونیست است، شجاعانه ایستاده و مقاومت می‌كنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقاومت و قدرت ایستادگی مردم مظلوم غزه را درسی بزرگ برای همه خواندند و افزودند: این مقاومتِ فراتر از تصور، نشان‌دهنده قدرت ایستادگی انسان و قدرت مقاومت یك ملت است و سرانجام نیز همین مردم به توفیق و به اذن الهی بر دشمن خود پیروز خواهند شد. رهبر انقلاب با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی و حامیان مجرم امریكایی و اروپایی این رژیم برای تحمیل آتش‌بس بر مردم غزه، خاطرنشان كردند: تا همین جای كار هم دشمن متجاوز مانند سگ از كاری كه كرده پشیمان شده است و به دنبال آتش‌بس است و این از نشانه‌های پیروزی مقاومت است. ایشان افزودند: به همین خاطر، حامیانِ جانیان صهیونیست نیز در تلاشند با تحمیل آتش‌بس بر مردم غزه، این رژیم را نجات دهند. ایشان، در بیان سومین نكته، به سخنان و تلاش سران سیاسی جبهه استكبار از جمله رییس‌جمهور امریكا برای خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی فلسطین اشاره كردند و افزودند: هدف از خلع سلاح مقاومت این است كه همین امكانات محدودی را هم كه جریان مقاومت برای دفاع مختصر از مردم فلسطین در اختیار دارد، از آن بگیرند تا دشمن صهیونیست هر زمان كه اراده كرد بتواند فلسطین را در هم بكوبد و فلسطینی‌ها نیز امكان دفاع نداشته باشند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان خطبه‌ها تاكید كردند: برخلاف نظر و تلاش حامیان رژیم كودك‌كش صهیونیست، همه دنیا از جمله دنیای اسلام موظف است هرچه می‌تواند به تجهیز ملت فلسطین كمك كند.

 

گستاخی صهیونیست‌ها در قتل عام غزه، از نتایج تفرقه دنیای اسلام

 

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در دیدار صدها نفر از مسوولان و قشرهای مختلف مردم و سفیران و كارداران كشورهای اسلامی در ایران، همه مسلمانان را به یاری مظلومان فلسطین فراخواندند و تاكید كردند: جهان اسلام با كنار گذاشتن اختلافات، از همه توان خود برای تامین نیازهای مردم غزه استفاده كند و ضمن مقابله با جنایات بی‌شرمانه صهیونیستها، از حامیان آنها به ویژه امریكا و انگلیس، تنفر و برائت جوید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، ایشان با تبریك عید سعید فطر به همه ملت‌های مسلمان این عید را عید امت واحده خواندند و افزودند: متاسفانه برخلاف تعالیم و معارف اسلامی، امروز انگیزه‌های سیاسی و قدرت طلبانه، امت اسلامی را دچار تفرقه كرده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با دعوت از مسوولان كشورهای اسلامی برای عبور از اینگونه انگیزه‌ها و تشكیل امت واحده و مقتدر و توانا تاكید كردند: اگر قدرت‌طلبی‌ها، وابستگی‌ها و فسادها، نتواند جهان اسلام را از هم جدا كند، در این صورت هیچ قدرت مستكبری جرات تجاوز و تعرض به كشورهای اسلامی یا باج گرفتن از دولت‌های اسلامی را نخواهد داشت. رهبر انقلاب اسلامی، گستاخی صهیونیست‌ها در قتل عام غزه را، از نتایج تفرقه دنیای اسلام خواندند و خاطرنشان كردند: سانسور پنهان در غرب اجازه نمی‌دهد ملت‌های غربی از عمق حوادث غزه مطلع شوند اما این جنایات به گونه‌یی فجیع و دلخراش است كه انعكاس حتی بخشی از آن در رسانه‌های غربی، ملت‌های غیرمسلمان را تكان داده و به خیابان‌ها كشانده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تنهایی مردم بی‌پناه غزه افزودند: پیام روشن ما به دولت‌های اسلامی این است كه بیایید به یاری مظلوم برخیزیم و نشان دهیم كه جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم، آرام نمی‌نشیند. رهبر انقلاب افزودند: برای تحقق این هدف، باید همه دولت‌های اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرف نظر كنند و همه با هم، به كمك مظلومانی بشتابیم كه در چنگال گرگ خونریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.

ایشان در همین زمینه قرار گرفتن دو وظیفه اساسی در دستور كار جهان اسلام را، ضروری خواندند: نخست فراهم كردن امكانات حیاتی برای مردم غزه و دوم عكس‌العمل قوی و مناسب در مقابل رژیم آدمكش صهیونیست و حامیانش. رهبر انقلاب با اشاره به نیاز مبرم مردم مقاوم و رنج‌دیده غزه به غذا، آب، دارو، امكانات بیمارستانی و بازسازی منازل افزودند: این ملت برای دفاع از خود، به سلاح نیز احتیاج دارد. رهبر انقلاب بار دیگر خطاب به دولت‌های اسلامی گفتند: بیایید برای كمك رسانی به مردم غزه و غلبه بر موانعی كه صهیونیست‌ها در این راه ایجاد می‌كنند همراه و همدست شویم و به وظایف دینی و انسانی خود عمل كنیم. ایشان مقابله و معارضه با عاملان ظلم تاریخی غزه را وظیفه دوم جهان اسلام خواندند و افزودند: جانیان صهیونیست و حامیان‌شان برای آدمكشی حیرت‌آور و كودك كشی نفرت‌انگیز در غزه، بی‌شرمانه توجیه و استدلال می‌آفرینند كه این، اوج خباثت و بی‌حیایی آنان را نشان می‌دهد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت آشكار مستكبران از جمله امریكا و انگلیس و تایید تلویحی یا آشكار مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل را از فجایع صهیونیست‌ها، مشاركت و همدستی در جنایات رژیم خونخوار خواندند. ایشان افزودند: ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی موظفند از همدستان و حامیان جانیان حاكم بر تل‌آویو، ابراز برائت و تنفر كنند و در صورت امكان با آنها برخورد اقتصادی- سیاسی كنند. رهبر انقلاب، با تجلیل از عزم راسخ ملت ایران در حمایت صریح از مردم غزه و ایستادگی در مقابل تجاوز و خباثت افزودند: در جمعه آخر ماه رمضان، صدای بلند حمایت از مظلوم، از ایران به گوش جهانیان رسید و این ملت علاوه بر این گونه حمایت‌ها، هركار دیگری از عهده‌اش برآید با استواری تمام انجام خواهد داد. در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس‌جمهور، با تبریك عید سعید فطر، این عید را عید فطرت انسانی و بالاترین عید مسلمانان خواند. رییس‌جمهور به حوادث غزه اشاره و تاكید كرد: روزه‌داری با رذائل اخلاقی یا سكوت در برابر جنگ‌طلبان و جنایتكاران نمی‌سازد.

آقای روحانی منطقه و دنیای اسلام را درگیر دو غده چركین دانست و گفت: غده چركین صهیونیستی این روزها سر، باز كرده و سرزمین زیتون را به خاك و خون و به سرزمین قطعات پیكرهای كودكان مظلوم تبدیل كرده است. وی با اشاره به اینكه غده چركین دیگری نیز به نام «اسلام، دین، خلافت و امارت»، آدمكشی و مسلمان‌كشی می‌كند، خاطرنشان كرد: همه تحلیل‌ها می‌گویند كه ریشه هر دو غده یك‌جا است. رییس‌جمهور حوادث غزه را جنایت علیه بشریت خواند و تاكید كرد: همه مجامع و سازمان‌های بین‌المللی كه از انسان دم می‌زنند باید محاكم و داوری‌های بین‌المللی را برای محاكمه جنایتكارانی كه روز به روز ماهیت خبیث آنها برای جهانیان آشكارتر می‌شود، آماده كنند. آقای روحانی افزود: برای حل این معضلات راهی جز وحدت دنیای اسلام، تبیین اسلام رحمانی و فاصله گرفتن از جمود و تحجر نداریم. رییس‌جمهور راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان را صلح و عدالت، و در دنیای اسلام برادری و اتحاد و ایجاد امت واحده اسلامی خواند و خاطرنشان كرد: آنهایی كه خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده‌اند، این آرزو را به گور خواهند برد. رییس‌جمهور در پایان تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امكاناتش برای ایجاد ثبات و امنیت، جلوگیری از كشتار و خونریزی و ایجاد صلح عادلانه در منطقه تلاش می‌كند و جهان اسلام به یاری حق، با بیداری و هوشیاری و وحدت، به پیروزی دست خواهد یافت.

روزنامه اعتماد

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: