گرامیداشت زهره زرشناس برگزار می‌شود

1397/2/5 ۱۷:۰۴

گرامیداشت زهره زرشناس برگزار می‌شود

پانزدهمین نشست عصرانه کتاب در روز یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه به گرامیداشت زهره زرشناس اختصاص دارد. این مراسم از ساعت 17 در سرای کتاب به نشانی خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر شماره 1080 طبقه منفی دو برگزار خواهد شد.

 

پانزدهمین نشست عصرانه کتاب در روز یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه به گرامیداشت زهره زرشناس اختصاص دارد.

این مراسم از ساعت 17 در سرای کتاب به نشانی خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر شماره 1080 طبقه منفی دو  برگزار خواهد شد.

زهره زرشناس (متولد ۱۳۳۰ در تهران) زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس ایرانی، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سردبیر نشریه زبان‌شناخت است.

او در سال ۱۳۵۷، دوره کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۶۵ دوره دکتری رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی را در دانشگاه تهران به پایان برد. زرشناس از سال ۱۳۵۷ عضو هیات علمی فرهنگستان زبان ایران و پس از انقلاب، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده‌ است. او تاکنون راهنمایی بیش از ۱۰۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی را بر عهده داشته‌ است. زرشناس با تألیف بیش از ۸۰ مقاله در مجلات علمی ایرانی و خارجی و تألیف ۱۰ کتاب، در سال ۱۳۸۰ موفق به کسب درجه استادی شد. او عضو انجمن ایران‌شناسان اروپا (SIE)، انجمن زبان‌شناسی ایران و انجمن ایران‌شناسی ایران است.

زبان و ادبیات ایران باستان، میراث ادبی روایی در ایران باستان، دستنامه سغدی: (دستور، داستان‌های گزیده، واژه‌نامه)، درآمدی بر ایران‌شناسی، «ایران: تاریخ، فرهنگ، هنر»، زن و واژه: گفتارهایی درباره زنان و زبان سغدی، جشن‌نامه دکتر بدرالزمان قریب، تیشتر یشت، قصه‌هایی از سغد، نامه خاتون ارگی و صد و نوزده پاره نوشتار دیگر، جستارهایی در زبان‌های ایرانی میانه شرقی و نمادها و ارزش‌ها در آیین زرتشتی عناوین آثار منتشر شده او هستند.

 

 

 

 

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: