نشست «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» برگزار می‌شود

1397/2/3 ۱۱:۲۶

نشست «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» برگزار می‌شود

هشتمین نشست از سلسله نشست‌های ایران‌شناسی به «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» اختصاص دارد. مصطفی ملکیان، نحفقلی حبیبی و حسن سید عرب سخنران این مراسم هستند. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت 17 روز شنبه 8 اردیبهشت به سرای کتاب واقع در خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر شماره 1080 طبقه منفی دو مراجعه کنند.

 

هشتمین نشست از سلسله نشست‌های ایران‌شناسی به «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» اختصاص دارد.

مصطفی ملکیان، نحفقلی حبیبی و حسن سید عرب سخنران این مراسم هستند. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت 17 روز شنبه 8 اردیبهشت به سرای کتاب واقع در خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر شماره 1080 طبقه منفی دو مراجعه کنند.

هانری کربن فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس، و شیعه‌شناس فرانسوی بود. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد. وی، اولین مترجم آثار مارتین هایدگر به زبان فرانسه و همچنین معرفی‌کننده فلسفه اشراق سهروردی و حکمت متعالیه ملاصدرا به اروپاییان بوده‌است.

کربن صاحب مکتبی در تاریخ فلسفه اسلامی است و معتقد است فلسفه اسلامی معادل فلسفه عربی نیست و با مرگ ابن رشد پایان نیافته‌ است، بلکه سنتی زنده و پویاست که در شرق جهان اسلام، به‌خصوص حوزه فرهنگی ایران، تداوم یافته و با بهره‌گیری از احادیث امامان شیعه و امتزاج با فلسفه ایران باستان و عرفان نظری به اوج رسیده‌ است. همچنین از پایه‌گذاران فلسفه تطبیقی است که به نقادی فلسفه مدرن غرب بر اساس سنت فلسفه اسلامی می‌پردازد.

منبع: ایبنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: