ایرانی‌ترین غیرایرانی‌ها؛ خلقیات ایرانیان از منظر بیگانه‌های آشنا

1397/2/2 ۱۴:۳۶

ایرانی‌ترین غیرایرانی‌ها؛ خلقیات ایرانیان از منظر بیگانه‌های آشنا

کتاب «ایرانی‌ترین غیرایرانی‌ها» مجموعه‌ای از نوشته‌هایی است که نویسنده درباره سفرنامه‌ها و سیاحانی که به نظرش جامعه ایرانی را دقیق‌تر دیده‌اند و با ایرانیان ارتباط بیشتری داشته‌اند، به رشته تحریر درآورده است. این متون گزینش‌های شخصی نویسنده است که از خوانش حدود پانصد سفرنامه، نامه، گزارش و سندی که غیرایرانیان درباره ایران و ایرانی نوشته‌اند و به فارسی منتشر شده، بدست آمده است.

 

کتاب «ایرانی‌ترین غیرایرانی‌ها» مجموعه‌ای از نوشته‌هایی است که  نویسنده درباره سفرنامه‌ها و سیاحانی که به نظرش جامعه ایرانی را دقیق‌تر دیده‌اند و با ایرانیان ارتباط بیشتری داشته‌اند، به رشته تحریر درآورده است. این متون گزینش‌های شخصی نویسنده است که از خوانش حدود پانصد سفرنامه، نامه، گزارش و سندی که غیرایرانیان درباره ایران و ایرانی نوشته‌اند و به فارسی منتشر شده، بدست آمده است.

«محمدرضا جوادی یگانه» نگارنده این اثر معتقد است کسانی که در ایران بر ایرانی‌ها مدیریت کرده‌اند، بخش‌هایی از جامعه ایرانی را دیده‌اند که دیگران موفق به رویت آنها نشده‌اند.

کتاب «ایرانی‌ترین غیرایرانی‌ها»؛ خلقیات ایرانیان از منظر بیگانه‌های آشنا تالیف «محمدرضا جوادی یگانه» در ۲۹۶ صفحه به قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده‌است.

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: