همایش "کوروش هخامنشی و ذوالقرنین "با هدف ایجاد پیوند میان فرهنگ ملی-اسلامی کشور خبر داد.

1389/3/5 ۰۴:۳۰

همایش

رییس مركز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی از برگزاری نخستین همایش "کوروش هخامنشی و ذوالقرنین "با هدف ایجاد پیوند میان فرهنگ ملی-اسلامی کشور خبر داد.




رییس مركز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی از برگزاری نخستین همایش "کوروش هخامنشی و ذوالقرنین "با هدف ایجاد پیوند میان فرهنگ ملی-اسلامی کشور خبر داد.
سیدكاظم موسوی بجنوردی در نشست خبری همایش "كوروش هخامنشی و ذوالقرنین" ـ كه از سوی مركز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: همایش یکروزه "کوروش هخامنشی و ذوالقرنین" به دنبال گردهمایی های این مرکز برای تحقق در وجوه مختلف تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام برگزار می شود.
رییس مركز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی افزود: اعتقاد داریم این همایش با پرداختن به موضوع کوروش نه تنها وحدت ملی را تقویت می کند بلکه امنیت و اعتبار کشور را نیز بالا می برد.
وی خاطر نشان کرد: نقش كوروش در تاریخ ایران آن‌قدر برجسته است كه محل بحث و گفتگو بوده كه چگونه انسانی بوده است؛ انسانی كه 500 سال قبل از میلاد مسیح فرمان آزادی انسان‌ها را صادر كرد و اقداماتی در مورد آن زمان انجام داد كه با زمانه خودش ناسازگار و متضاد بود.
در ادامه دکتر سجادی دبیر پژوهشی همایش"کورش هخامنشی و ذوالقرنین" به انگیزه برگزاری همایش اشاره کرد وگفت: تلاقی بین فرهنگ ایران پیش از اسلام و اسلامی است که بر پیشبرد وحدت ایرانی نیز تاکید دارد.
وی افزود: ذوالقرنین مسئله بسیار پیچیده¬ای است شخصیت¬های پیش از اسلام همانند پس از اسلام سازندگان فرهنگ اسلامی هستند و این همایش به متمدن بودن و فرهنگ ساز بودن ایرانیان تاکید خاصی دارد.
حسین رضایی باغ¬بیدی دبیر علمی همایش با بیان اینکه این همایش هر دو وجه اسلامی ایرانی بودن را در خود جای داد گفت: این همایش به دنبال اثبات پیامبری کورش نیست و تنها به بیان یافته ها می¬پردازد و به دنبال تحکیم وحدت ملی است.
دبیر علمی همایش درباره نحوی برگزاری همایش گفت: این همایش یک¬روزه در ششم خرداد ماه با 15 سخنرانی در مراسم افتاحیه و 13 سخنرانی در قالب 3 نشست برگزار می شود.
هدف از برگزاری این همایش شناساندن شخصیت ایرانی کورش و نیز بررسی شخصیت قرآنی ذوالقرنین است. همچنین 50 مقاله برگزیده این همایش در قالب کتابچه منتشر خواهد شد.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: