فراخوان چهارمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایران (گذشته و حال)

1396/6/20 ۱۰:۲۹

فراخوان چهارمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایران (گذشته و حال)

زبانهای ایرانی بخش قابل توجهی از سند هویت ملی و فرهنگی ایرانیان به شمار می‌رود. به جرأت می‌توان گفت زبان فارسی یکی از عوامل حفظ و نگاهبانی این سرزمین از گزند روزگاران بوده و همواره مانع ازهم‌گسیختگی و نابودی هویت ملی و فرهنگی ایران عزیز شده است. بزرگی این درخت تناور به‌واسطۀ رنج‌هایی است که بزرگانی مانند فردوسی، سعدی و حافظ و دیگر اندیشمندان ایرانی برخود هموار ساخته و با آفرینش آثار ارزشمند زبان فارسی را این‌چنین ماندگار ساخته‌اند. به همین ترتیب، زبان‌ها و گویش‌های دیگر نظیر ترکی، عربی و ... که در این سرزمین تکلم می‌شوند نقش چشمگیری در تحکیم مبانی فرهنگ و هویت ایران عزیز داشته‌اند.


 دبا: زبانهای ایرانی بخش قابل توجهی از سند هویت ملی و فرهنگی ایرانیان به شمار می‌رود. به جرأت می‌توان گفت زبان فارسی یکی از عوامل حفظ و نگاهبانی این سرزمین از گزند روزگاران بوده و همواره مانع ازهم‌گسیختگی و نابودی هویت ملی و فرهنگی ایران عزیز شده است. بزرگی این درخت تناور به‌واسطۀ رنج‌هایی است که بزرگانی مانند فردوسی، سعدی و حافظ و دیگر اندیشمندان ایرانی برخود هموار ساخته و با آفرینش آثار ارزشمند زبان فارسی را این‌چنین ماندگار ساخته‌اند. به همین ترتیب، زبان‌ها و گویش‌های دیگر نظیر ترکی، عربی و ... که در این سرزمین تکلم می‌شوند نقش چشمگیری در تحکیم مبانی فرهنگ و هویت ایران عزیز داشته‌اند.
دیرینگی زبان‌های ایرانی که منشعب از خانوادۀ زبان‌های هند‌ و‌ ایرانی و هند‌و‌اروپایی است به قدمت تاریخ این سرزمین است. تاریخ ادبیات و دانش ایرانی نشان داده که این زبان از توانایی قابل توجهی برای ارائه و انتقال پیچیده‌ترین اندیشه‌های علمی و فلسفی برخوردار است. نگهداری این توانایی و روزآمد کردن آن مستلزم نگاهبانی و پاسداری از زبان‌ها و گویش‌های ایران است. به‌همین منظور، مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی که در برپایی سه دوره همایش بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایران را برگزار کرده است توفیق یافته چهارمین همایش بین المللی زبان‌ها و گویش‌های ایران (گذشته وحال) را در مهر ماه 1397 برگزار نماید.
کاربر گرامی؛ برای اطلاعات بیشتر جهت ثبت نام و شرکت در چهارمین همایش بین المللی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی به سایت همایش بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایران مراجعه نمایید.


زمان دریافت چکیده مقالات: 30 آبان ماه 1396
زمان دریافت اصل مقاله: 29 اسفند ماه 1396
اعلام نتایج مقالات: 30 اردیبهشت ماه 1397
زمان برگزاری همایش: مهر ماه 1397
مکان همایش: مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: