صالحی امیری : اخلاق گمشده جامعه امروزی ایران است

1396/3/9 ۱۰:۱۴

صالحی امیری : اخلاق گمشده جامعه امروزی ایران است

سیدرضا صالحی امیری در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با اشاره به شعار این دوره از نمایشگاه گفت: اخلاق گمشده جامعه امروزی ایران است. ضروری ترین نیاز امروز جامعه، اخلاق و اخلاق مداری است.


 
سیدرضا صالحی امیری در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با اشاره به شعار این دوره از نمایشگاه گفت: اخلاق گمشده جامعه امروزی ایران است. ضروری ترین نیاز امروز جامعه، اخلاق و اخلاق مداری است.

 
آیین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، سید عباس صالحی و حسین انتظامی، معاونان قرآن و عترت، امور فرهنگی و مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، اشرف بروجردی و جمعی از اهالی قرآن و غرهنگ و هنر در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
صالحی امیری در این نشست اظهار کرد: قرآن، آیینه تمام نمای فضائلی و اخلاق عملی است. با اخلاق عملی و اصالت آموزه های قرآنی و اهل بیت (ع) می توان سبک زندگی ایرانی - اسلامی را در جامعه شاهد بود. انس با قرآن و جاری شدن مفاهیم قرآنی، سبب جاری شدن اخلاق در جامعه می شود.
 
وی افزود: اخلاق گمشده جامعه امروزی ایران است. ضروری ترین نیاز امروز جامعه، اخلاق و اخلاق مداری است. اخلاق و فضیلت جوهر فرهنگ و فرهنگ زیرساخت جامعه است. اگر می خواهیم در جامعه ای امن و آرام زندگی کنیم، باید اخلاق راتوسعه دهیم. اخلاق، اکسیر نجات بخش جامعه ایران است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید جامعه ای پایبند به اخلاق قرآنی را پایه ریزی کنیم و برای نیل به جامعه اخلاق مدار و اخلاق محور ایرانی باید اخلاق را مدنظر قرار دهیم. در جامعه اخلاقی، خشونت جایی ندارد و گفت و گو جایگزین می شود. گفت و گو باید محور فعالیت های فرهنگی جامعه قرار گیرد. گفت وگو می تواند وسیله ای برای یافتن ارزش های مشترک باشد. گفت و گو باید مبتنی بر ارزش های دینی، اخلاقی و قرآنی باشد.
 
صالحی امیری تصریح کرد: جامعه امروز می تواند با استعانت از قرآن و آموزه های قرآنی به تعالی برسد و با گسترش مبانی اخلاقی به کاهش آسیب های اجتماعی اندیشید. گسترش عدالت اجتماعی، وجدان اجتماعی، تقویت روحیه جمعی و منطق گرایی از آثار سبک زندگی اسلامی - قرآنی است.
 
وی ادامه داد: وجود شخصیت های بزرگ دینی و شخصیت های انقلابی، سرمشق خوبی برای توسعه اخلاقی جامعه ایران است. پیام امسال نمایشگاه را باید به گفتمان ملی تبدیل کنیم، چراکه پیام اصلی قرآن کریم است.
 
استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، رئیس این دوره از نمایشگاه قرآن نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه از سه بخش محتوایی، پشتیبانی و فروش تشکیل شده است. شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» را برای این دوره از نمایشگاه انتخاب و فعالیت های کمیته ها نیز بر این محور شکل گرفته اند. سال گذشته شعار «به سوی فهم قرآن» برای نمایشگاه انتخاب شد که با استقبال بسیاری نیز مواجه شد.
 
وی افزود: بسیاری از اندیشمندان و در راس آنها مقام معظم رهبری در قالب سخنرانی هایشان بر این مهم تاکید کرده اند که حفظ، قرائت و تجوید قرآن همه مقدمه ای برای فهم قرآن و سپس عمل به قرآن است.
 
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بهترین زبانی که می توانیم مفاهیم قرآنی را به نسل نو منتقل کنیم، زبان هنر است. امیدواریم این نمایشگاه مقدمه ای برای استفاده از خلاقیت های هنری در انتقال مفاهیم قرآنی باشد.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: