صالحی‌امیری: حجت‌الاسلام احمدی از تبار علامه طباطبایی است و نقش اساسی در وحدت حوزه و دانشگاه دارد

1395/9/15 ۱۰:۱۱

صالحی‌امیری: حجت‌الاسلام احمدی از تبار علامه طباطبایی است و نقش اساسی در وحدت حوزه و دانشگاه دارد

​سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی از تبار علامه طباطبایی و در ردیف بزرگانی چون شهید مفتح، شهید مطهری و شهید بهشتی است، وی مانند این افراد در وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی داشت و مجموعه‌ای از تلاش‌های ایشان را امروز می‌توانیم ببینیم.


 
 
​سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی از تبار علامه طباطبایی و در ردیف بزرگانی چون شهید مفتح، شهید مطهری و شهید بهشتی است، وی مانند این افراد در وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی داشت و مجموعه‌ای از تلاش‌های ایشان را امروز می‌توانیم ببینیم.

 
 مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی، نخستین رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس تهران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت، یکشنبه 14 آذرماه با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی، در سالن اجتماعات استاد مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله مصطفی محقق داماد، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، رضا داوری اردکانی، چهره ماندگار فلسفه، دکتر مهدی گلشنی، استاد فلسفه علم دانشگاه شریف، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، علی اصغر فانی، وزیر سابق آموزش و پرورش، حبیب محمدزاده، معاون دانشگاه تربیت مدرس تهران، غلامحسین غلام‌حسین‌زاده، رئیس دانشکده علوم انسانی تربیت مدرس و نجفقلی حبیبی از جمله چهره‌هایی بودند که در این مراسم سخنرانی کردند.
 
صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اظهار خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: خوشحالم که در نکوداشت شخصیتی حضور دارم که به آن علقه عاطفی خاص داشته و دارم و از دوسال پیش پیگیر برگزاری این مراسم بودم.

وی ادامه داد: پیش از آنکه دکتر احمدی نیاز به این نکوداشت داشته باشد، ما نیاز داریم تا یک بار دیگر سرمایه‌های خود را شناخته و به دیگران معرفی کنیم. آیت‌الله احمدی در دو سنگر دانشگاه و فقاهت چشمه جوشانی برای سیراب کردن نسل تشنه است و مراسم نکوداشت از ایشان، نکوداشت اخلاق، معرفت و فضیلت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این افراد از سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و از زمان مشروطه تا کنون کمتر در تاریخ می‌توانیم افرادی را پیدا کنیم که این چنین باشند بنابراین باید قدردان این سرمایه‌ها باشیم.
 
احمدی، سرمایه دینی، اخلاقی، فرهنگی و انسانی برای نسل جوان

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله احمدی سرمایه دینی، اخلاقی، فرهنگی و انسانی  برای نسل جوان امروز است افزود: ایشان منابع فضیلت و رحمت هستند و باید از این سرمایه استفاده کرد. نهادهای فرهنگی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز باید تلاش کنند دانش و تجربه این افراد را مکتوب کنند.

صالحی‌امیری ضمن تقدیر از اخلاص مثال‌زدنی آیت‌الله احمدی عنوان کرد: دغدغه جدی من طی یک دهه گذشته تحریف تاریخ و فراموشی آن است، مهمترین نکته این شخصیت اخلاص مثال زدنی است و کمتر کسی پیدا می‌شود که در این جایگاه از دانش به این اندازه پاکدامن و بدون وابستگی به عناصر مادی باشد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرهیز از افراط و تفریط، اخلاق‌گرایی، انسان‌گرایی و بیان مواضع در هر شرایط بدون ملاحظات جانبی از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله احمدی است.

وی در همین باره اضافه کرد: افرادی مانند آیت‌الله احمدی همه همت خود را برای مسائل فرهنگی کشور در طبق اخلاص گذاشته‌اند از این رو باید در مقابل افرادی چون وی تکریم و تعظیم کرد و انسانیت، معرفت، همدلی و همنوایی را از آنها آموخت.

صالحی‌امیری گفت: امروز برای شناخت علامه طباطبایی باید به سراغ آیت‌الله احمدی و آیت‌الله جوادی آملی برویم و باید به این ریشه‌ها توجه کنیم چراکه این ریشه‌ها اگرچه در زمین نهفته هستند اما برگ و میوه‌هایشان مشخص است. افرادی چون آیت‌الله احمدی ریشه‌های قلم و تمدن این سرزمین هستند و باید برای تداوم این ریشه‌ها قدردان آنها باشیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آیت‌الله احمدی از تبار علامه طباطبایی و در ردیف بزرگانی چون شهید مفتح، شهید مطهری و شهید بهشتی است گفت: ایشان مانند این افراد در وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی داشتند و مجموعه‌ای از تلاش‌های ایشان را امروز می‌توانیم ببینیم.

صالحی در پایان ضمن اینکه به شاگردی آیت‌الله احمدی افتخار کرده گفت: چون آیت‌الله احمدی استادی است که بر گردن همه ما حق بزرگی دارد و امیدوارم چراغ فروزان امثال آیت‌الله احمدی در این سرزمین همیشه روشن بماند تا حیات فرهنگی، اخلاقی و انسانی داشته باشیم.

مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام احمد احمدی، به همت دانشگاه تربیت مدرس تهران و با همکاری دانشکده علوم انسانی این دانشگاه، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: