محمدحسین ایمانی خوشخو : دانشگاه استاد فرشچیان تا پایان سال 95 راه اندازی می شود

1395/7/18 ۱۱:۳۴

محمدحسین ایمانی خوشخو : دانشگاه استاد فرشچیان تا پایان سال 95 راه اندازی می شود

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه هنرهای سنتی ایرانی - اسلامی استاد فرشچیان در مرحله ابلاغ اساسنامه است و تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

 


رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه هنرهای سنتی ایرانی - اسلامی استاد فرشچیان در مرحله ابلاغ اساسنامه است و تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

محمدحسین ایمانی خوشخو در جلسه این کمیسیون افزود: دانشگاه هنرهای سنتی ایرانی - اسلامی استاد فرشچیان که از اقدامات کمیسیون هنر و معماری است بررسی و در مرحله ابلاغ است که بزودی اساسنامه آن از سوی رییس جمهوری به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ می شود. 
وی ادامه داد: بخشی از مقدمات اجرایی آن نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی فراهم شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این دانشگاه راه اندازی شود و نظام آموزش عالی با ایده های جدید در زمینه هنرهای سنتی وارد شود.
ایمانی خوشخو با اشاره به اسناد هنری تدوین شده در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند معماری اسلامی - ایرانی که در این کمیسیون با نظر اعضا، معماران و کارشناسان تهیه شد، برای بررسی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار دارد و در جلسات آتی شورا بررسی می شود. 
وی افزود: پس از تصویب این سند، سایر اسناد نیز که برای ساماندهی و هماهنگی فعالیت های هنری تهیه شده، باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب شود تا از ابهامات و ناهماهنگی های عرصه هنر جلوگیری شود.

** موسیقی حال و هوای خوبی ندارد 
ایمانی خوشخو با اشاره به وضعیت موسیقی کشور گفت: متاسفانه امروز موسیقی حال و هوای خوبی ندارد که این وضعیت دلایل گوناگونی دارد و لازم است هنرمندان، مدیران و نهادها در فضای مناسب و با تدبیر و هماهنگی برای حل مسایل موسیقی تلاش کنند.
وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد افزود: با برگزاری این جشنواره و با توجه به اینکه کشورهای متعددی امروز مفهوم مقاومت را تجربه و لمس می کنند، این ژانر سینمای مقاومت از ایران، در دنیا شناخته خواهد شد. 
ایمانی خوشخو گفت: جشنواره امسال هم با مشارکت و همراهی طیف های مختلف هنرمندان سینما و سینماگران شاخص برگزار شد که نشان می دهد، هر اتفاقی در هر جای دنیا رخ دهد، هنر متعهد سهم و نقش خود را به شکل اثربخش ایفا می کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، در این جلسه محمد حسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از روند و نحوه برگزاری جشنواره گزارش هایی ارائه کردند و محمد علی خبری عضو کمیسیون هنر و معماری نیز گزارش بررسی وضعیت و مسایل موسیقی کشور در زمینه های مختلف قانونی، نهادها، مدیریت، پژوهش، آموزش، انتشارات، نقد و ... را بیان کرد.
اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نظرات و دیدگاه های خود را درباره گزارش های مطرح شده، بیان کردند.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: