استقبال احسان یار شاطر از انتشاردانشنامه فرهنگ مردم ایران

1395/6/28 ۱۲:۲۴

استقبال احسان یار شاطر از انتشاردانشنامه فرهنگ مردم ایران

دبا: دکتر احسان یار شاطر در نامه ای خطاب به دکترصادق سجادی انتشار دانشنامه ی فرهنگ مردم ایران را یکی از اقدامات فرهنگی دائرة المعارف بزرگ اسلامی خواند و تاکید کرد جای چنین دانشنامه ای خالی بوده است. استاد بزرگوار جناب آقای دکتر احسان یار شاطر در نامه خود که چندی پیش برای معاون پژوهشی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی ارسال کرد؛ آورد

 

دبا: دکتر احسان یار شاطر در نامه ای خطاب به دکترصادق سجادی انتشار دانشنامه ی فرهنگ مردم ایران را یکی از اقدامات فرهنگی دائرة المعارف بزرگ اسلامی خواند و تاکید کرد جای چنین دانشنامه ای خالی بوده است.

 

استاد بزرگوار جناب آقای دکتر احسان یار شاطر در نامه خود که چندی پیش برای دکتر صادق سجادی، معاون پژوهشی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی ارسال کرد؛ آورد:

جلد اول « دانشنامه فرهنگ مردم ایران» که توسط آقای دکتر مجدالدین کیوانی برای من فرستاده بودید عز وصول بخشید. انتشار این اثر را که مجلدات دیگری در پی خواهد داشت به جنابعالی و سایر دانشمندانی که تالیف مقالات آن را به عهده  داشته اند تبریک می گویم. این هم یکی از دیگر اقدامات مهم فرهنگی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی است. جناب آقای دکتر بجنوردی سال هاست که پیشرو تصمیمات مهم علمی و فرهنگی بوده اند.

 

مقداری از مقالات «دانشنامه فرهنگ مردم ایران»را مرور کردم و هر چه بیشتر خواندم بیشترخواندم بیشتر متوجه شدم که جای چنین دانشنامه ای چقدر خالی بوده است. دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در حقیقت بسیاری از اموری را که در برخی کشورهای دیگر فرهنگستان ها و دانشگاه ها انجام می دهند انجام داده است و می دهد. باید سپاسگزار این مؤسسۀ علمی توانا و شخص جناب آقای دکتر بجنوردی بود.

دوستدار،

احسان یارشاطر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: