آیت الله اراکی: مشکلات کنونی امت اسلامی ناشی از تفرقه است

1395/5/27 ۱۲:۵۳

 آیت الله اراکی: مشکلات کنونی امت اسلامی ناشی از تفرقه است

آیت الله محسن اراکی در دیدار جمعی از نخبگان و رؤسای تشکل ها و احزاب سیاسی لبنان که در محل این مجمع برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز تشکیل تاکنون همواره بر وحدت ملت های مستضعف بویژه ملت های مسلمان تاکید داشته است. وی تاکید کرد: مشکلات کنونی امت اسلامی و مستضعفین جهان ناشی از تفرقه است، اگر امت اسلامی با هم متحد شوند قطعا می توانند همه این مشکلات را رفع کنند.


تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مشکلات کنونی امت اسلامی و مستضعفین جهان را ناشی از تفرقه دانست.
 

 آیت الله محسن اراکی در دیدار جمعی از نخبگان و رؤسای تشکل ها و احزاب سیاسی لبنان که در محل این مجمع برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز تشکیل تاکنون همواره بر وحدت ملت های مستضعف بویژه ملت های مسلمان تاکید داشته است.
وی تاکید کرد: مشکلات کنونی امت اسلامی و مستضعفین جهان ناشی از تفرقه است، اگر امت اسلامی با هم متحد شوند قطعا می توانند همه این مشکلات را رفع کنند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مقصود از وحدت اسلامی این نیست که همه مذاهب اسلامی یکی شوند، مرزهای جغرافیایی برداشته شود و یا نظام های سیاسی از بین بروند بلکه منظور اتحاد همه در برابر دشمنان اسلام است تا اجازه ندهند دشمن در بین آنها رخنه کند.
وی اضافه کرد: امت اسلامی هیچ کمبودی ندارد، با اتحاد می توانند به قدرتمند ترین نیرو در جهان تبدیل شوند بویژه اگر ایران و کشورهای اسلامی منطقه با هم متحد شوند، بسیاری از مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد و این وضعیت بحرانی کنونی ادامه نمی یابد.
آیت الله اراکی تصریح کرد: در صورت اتحاد کشورهای اسلامی دیگر شاهد وضعیت کنونی ملت فلسطین نخواهیم بود و فلسطین از زیر ستم صهیونیست ها رهایی خواهد یافت.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دولت های اسلامی خاورمیانه بسیار ثروتمند هستند، اظهار داشت: بخش عمده ای از ذخائر نفت و گاز جهان را کشورهای اسلامی خاور میانه در اختیار دارند،عربستان سعودی روزانه بیش از 14 میلیون بشکه نفت خام تولید می کند که اگر درآمد حاصل از این تولید در میان جمعیت این کشور تقسیم شود به راحتی می توان دید که به هر عربستانی چه رقم بالایی خواهد رسید.
آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با همکاری برخی مزدوران خود در منطقه، رژیم صهیونیستی را در خاورمیانه به وجود آورد تا بتواند تهدیدی برای همه امت اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه آنچه امروز سوریه شاهد آن است بخاطر مقاومت آن در برابر رژیم صهیونیستی است، گفت: شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی چندی پیش گفته بود، آنچه در سوریه اتفاق افتاده به این خاطر است که توافق نامه صلح را امضا نکرده است.

** رژیم صهیونیستی با هویت و فرهنگ ما مبارزه می کند
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی امروز با هویت، فرهنگ و دانش ما مبارزه می کند، آنطور که دیدیم پشت پرده ترور بسیاری از دانشمندان عراقی، ایادی رژیم صهیونیستی قرار داشتند.
آیت الله اراکی افزود: امروز دشمن نه تنها فرهنگ ما را هدف قرار داده بلکه در مدارس ما نیز نفوذ کرده و حتی در برخی کشورها از جمله عربستان سعودی و پاکستان متون کتاب درسی را نیز تغییر داده است.
وی اظهار کرد: مصر امروز با مصر زمان جمال عبدالناصر قابل مقایسه نیست، این کشور از لحاظ علمی، سیاسی، فرهنگی و ادبی مصر امروز در چه سطحی قرار دارد و در زمان عبدالناصر در چه سطحی قرار داشت؟ تعداد دانشمندان و اساتیدی که در مصر ظرف چند 10 سال اخیر بویژه از زمانی که پیمان صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کرد، کشته شدند از تعداد قربانیانی که در جنگ با رژیم صهیونیستی کشته شده اند، اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.
به گفته آیت الله اراکی، ملت های مسلمان و آزاده جهان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشیم در حالیکه در میان امت اسلامی برخی رژیم ها از جمله رژیم سعودی پرچم تفرقه و مخالفت با تقریب را بلند کرده است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: دلیل حمایت ما از مقاومت اسلامی به این خاطر است که مقاومت ماهیت، هویت و وجود ما را تشکیل می دهد.
وی با تأکید بر اینکه مقاومت یک انتخاب عقلی است قبل از اینکه یک انتخاب دینی باشد، افزود: عقل حکم می کند که مقاومت داشته باشیم و به ریسمان آن چنگ بزنیم.
آیت الله اراکی گفت: اگر در برابر دشمن سستی کنیم و مقاومت نکنیم، دشمن ما را از بین خواهد برد زیرا دشمن به کم قانع نیست و ملتی هم که در برابر دشمن سست بود، نابود خواهد شد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: بزودی این ابر گذرای گروه های تروریستی و تکفیری از بین خواهد رفت، پیروزی نهایی از آن مقاومت اسلامی است و رو سیاهی نیز برای عربستان و حامیان تروریسم خواهد ماند.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: