چاپ یکصد خاطره کوتاه از تفحص

1395/4/29 ۱۱:۰۰

چاپ یکصد خاطره کوتاه از تفحص

موسسه انتشاراتی روایت، بیست وسومین جلد از مجموعه روزگاران با عنوان «روزگاران 23، کتاب تفحص» را منتشر شد.

 
 موسسه انتشاراتی روایت، بیست وسومین جلد از مجموعه روزگاران با عنوان «روزگاران 23، کتاب تفحص» را منتشر شد.
 

این کتاب شامل یکصد خاطره کوتاه از تفحص شهدا است و افروز مهدیان در معرفی این کتاب و در مقدمه می نویسد: خانه و زندگی، زن و فرزند را رها کردند، رفتند توی بیابان دنبال نشانه ها، با آنکه بارها و بارها شنیده بودند «به خاطر دو تا پاره استخوان، خودتان را به کشتن می دهید که چه؟» نمی دانم، شاید آنها که طعنه می زنند، مادر نشده اند؛ جوان مفقودالاثر نداشته اند.
نمی دانند حال مادری را که با صدای هر زنگ تلفن از جا می پرد و خیز برمی دارد سمت گوشی که شاید خبری از جگرگوشه اش باشد. نمی فهمند حال مادری را که هر روز دم خانه را آب و جارو می کند و خودش را خانه نشین کرده که نکند او برود و پسرش برگردد.
این کتاب فقط یکصد تصویر کوتاه است از دوران زندگی مردان مردی که بعد از جنگ، یگانه دلخوشی شان آرام کردن دل مادران شهدا بود؛ زیرا این قصه سر دراز دارد.
بر اساس این گزارش، این کتاب با تیراژ یکهزار و یکصد نسخه و با قیمت 55 هزار ریال توسط نشر روایت فتح به بازار عرضه شد.

** «آخرین نقش» روایت زندگی بازیگر شهید منتشر شد
«آخرین نقش» روایت زندگی هنرمند شهید مجید فریدفر از زبان پدر و همسر وی منتشر شد.
فرید فر در دوران کودکی (پیش از وقوع انقلاب اسلامی) همراه با پدر خود به آکروبات بازی مشغول بود، به همین دلیل، سفرهای زیادی به خارج از کشور داشت و این امر، باعث شد در میان سینماگران ایرانی نیز کودکی معروف شود و از 9 سالگی در فیلم های بسیاری از همان دوران به ایفای نقش بپردازد.
«مراد و لاله» نخستین فیلمی بود که وی در آن بازی کرد.
او موسیقی را به صورت خودآموخته فراگرفت و در بیشتر ساز ها تبحر داشت. شهید فرید فر از ویولن نوازان توانمند بود. به دلیل علاقه اش به موسیقی، بازیگری را رها کرد و در رشته موسیقی در هنرستان به تحصیل پرداخت.
سارا طالبی نویسنده کتاب در بخشی از مقدمه کتاب می نویسد: مجید از خاک صحنه بلند شد و در خاک وطنش تپید و این دیگر یک نمایش نبود بلکه زیباترین ترسیم تصویر زندگی اش از جانب خدا بود تا یاد و نامش تا ابد، در صحنه ی روزگار نقش ببندد و طنین لحظات ناب زندگی اش، زیباترین نواها و موسیقی های جهان را به تسلیم وادار کند.
شهید فرید فر خرداد 1360، در روز های اولیه جنگ تحمیلی و در جریان حصر آبادان، هنگامی که ریاست کمیته تجریش را بر عهده داشت، به شهادت رسید.
بر اساس این گزارش، روایت فتح کتاب «آخرین نقش» روایت زندگی هنرمند شهید مجید فرید فر را در 96 صفحه با تیراژ یک هزار و یکصد نسخه به قیمت 55 هزار ریال به بازار کتاب عرضه کرد.

** دولت ها و سلسله های حاکم بر قلمرو اسلام
کتاب «دولت ها و سلسله های حاکم بر قلمرو اسلام» تألیف، ترجمه و تکمیلِ صادق سجادی توسط انتشارات کتاب رایزن منتشر شد و در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار گرفت.
مولف و مترجم، این کتاب را چکیده صدها اثر خطی و چاپی دانسته و می افزاید: به صدها کتاب خطی و چاپی مراجعه کرده و تحقیقات میدانی بسیاری در ارتباط با تاریخ اسلام انجام داده ام، بنابراین دانشجو و پژوهشگری که به این اثر مراجعه می کند از روی آوردن به صدها کتاب بی نیاز است.
صادق سجادی می گوید: این کتاب، نخستین بار سال 1365 و با عنوان «تاریخ دولت های اسلامی و خاندان های حکومت گر» از سوی نشر تاریخ ایران منتشر شد و پژوهش های لین پل، بارتولد، خلیل ادهم و احمد سعید سلیمان را در برمی گرفت.
وی با اشاره به استقبال خوب از این کتاب ادامه می دهد: این اثر با بهای 650 هزار ریال و در شمارگان یکهزار نسخه، از سوی انتشارات کتاب رایزن منتشر و با استقبال مخاطب روبرو شده است.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: