نمایش آثار قرآنی هنرمندان 15 کشور جهان در نمایشگاه قرآن

1395/4/2 ۰۷:۳۶

نمایش آثار قرآنی هنرمندان 15 کشور جهان در نمایشگاه قرآن

همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) کریم اهل بیت، بخش بین‌الملل بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر دیروز با حضور حجت‌الاسلام حسینی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالقاسم ایرجی قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، میهمانان خارجی شرکت‌کننده و جمعی از پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان قرآنی و دوستداران قرآن کریم آغاز به کار کرد


مدیر کمیته بین‌المللی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد
همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) کریم اهل بیت، بخش بین‌الملل بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر دیروز با حضور حجت‌الاسلام حسینی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالقاسم ایرجی قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، میهمانان خارجی شرکت‌کننده و جمعی از پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان قرآنی و دوستداران قرآن کریم آغاز به کار کرد.
 غلامرضا  نوعی مدیر کمیته بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: امسال هنرمندانی از 15 کشور جهان برای حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم به ایران آ‌مده‌اند.
وی در ادامه افزود: دو مترجم قرآن از ایتالیا به نام‌های شیخ ناصر عثمان و گابریل اینگو و خانم الحصی امبرکا فعال در حوزه آموزش قرآن از ایتالیا در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.
نوعی اضافه کرد: بوریس نوریک مترجم تفسیر نورالقرآن در روسیه از دیگر میهمانان بخش خارجی نمایشگاه امسال است و همچنین فراس الجهانی ناشر الجزایری، محمد بن علی بدوی نویسنده و استاد دانشگاه قیروان و سوسه از تونس و فیصل احمدشاه از مالزی حضور خواهند داشت.
مدیر کمیته بین‌المللی نمایشگاه قرآن همچنین گفت: دکتر خالد ارن رئیس مرکز تحقیقات فرهنگ و هنر جهان اسلام به همراه سعید قاسم اوغلو از ترکیه نیز در نمایشگاه امسال شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به استقبال هنرمندان خارجی برای حضور در نمایشگاه قرآن گفت: خانم سلما مکیج هنرمند خوشنویس و نقاشیخط از صربستان و سه خوشنویس و هنرمند برجسته قرآنی به نام‌های عدنان القزار کاتب قرآن، نبیل حسین فرحان کاتب نهج البلاغه و قرآن و صادق عباس حمزه کاتب قرآن و مدرس خط از عراق و عتبات نیز حضور دارند.
نوعی افزود: علی حسن الجد خوشنویس بحرینی، حسین محمد یونس هنرمند نقاشیخط لبنانی، محمدمهدی میرزایی هنرمند خوشنویس نستعلیق افغان و ماجیان کاتب قرآن به خط نسخ از چین به همراه آثارشان در نمایشگاه حاضر خواهند شد.
وی در ادامه گفت: ناشرانی از کشورهای سوریه، لبنان و اندونزی نیز به ارائه مجموعه مصاحف منتشره در این کشورها به صورت مستقل می‌پردازند.
نمایشگاه قرآن میزبان قرآن پژوهان بین‌المللی است
قــرآن پــــژوهان و میهمــــانان بین‌المللی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور دارند.
به گزارش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال علاوه بر اینکه میهمانان و قرآن پژوهان سایر کشورها حضور دارند، در اقدامی کم سابقه کتیبه‌هایی از کهن‌ترین مساجد و مراکز دینی برخی از کشورها توسط «دکتر رضوانفر» به نمایش درآمده است.
«دکتر مرتضی رضوانفر»، عضو هیأت علمی پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی و پژوهشگر است که با سفر به برخی کشورهای آسیایی و اروپایی مجموعه‌ای از کهن‌ترین کتیبه‌های مساجد و مراکز دینی، فرهنگی را بازخوانی و ترجمه کرده است.لازم به ذکر است، معرفی کتاب‌های علوم قرآنی و استادان علوم و معارف قرآن، ارائه ٣٦ ترجمه متفاوت از آیه ٣٥ سوره نور، کتیبه‌های نسخه‌های خطی قرآن از کشور‌های مختلف و برخی از تفاسیر ارزشمند قرآنی از دیگر بخش‌های متنوع بخش بین‌الملل است.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) از ساعت ١٨ الی 30: 23 برگزار می‌شود.
 

منبع: ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: