دكتر حداد عادل:جريان غالب بر مطالعات دين شناسي غرب، سکولار است

1395/2/7 ۱۱:۲۲

دكتر حداد عادل:جريان غالب بر مطالعات دين شناسي غرب، سکولار است

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: در ۴ قرن اخیر پس از رنسانس جریان غالب بر مطالعات دین‌شناسی در غرب، جریان سکولار و با نگاه غیر‌الهی به دین است. جلسه ۱۱۷شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.


 


رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: در ۴ قرن اخیر پس از رنسانس جریان غالب بر مطالعات دین‌شناسی در غرب، جریان سکولار و با نگاه غیر‌الهی به دین است.

 جلسه ۱۱۷شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم گفت: مهم‌ترین نقطه تعارض اسلام و مسیحیت در دوران جدید، اعتقاد به دین به عنوان یک امر الهی است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رشته فلسفه دین یکی از مهم‌ترین رشته‌های درسی است که باید در مسیر اسلامی‌سازی علوم انسانی، مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: اگر رشته فلسفه دین به صورت جدی مورد توجه قرار نگیرد، می‌تواند آسیب‌های جدی به موضوع علم دینی وارد کند. وی گفت: در عنوان رشته «فلسفه دین»، فلسفه با مفهوم متعارف آن تفاوت دارد و به نگاه بیرونی به موضوع دین معطوف است.

حداد‌عادل افزود: فلسفه دین به این مفهوم به نگرش از خارج به دین مربوط است و دین را به عنوان یک سوژه مطالعاتی مورد بررسی قرار ‌می‌دهد.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی ادامه داد: رشته فلسفه دین باید به سکولاریسم و عرفی گرایی به عنوان یک موضوع مهم توجه کند.

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: