مهدی محقق: قدر فردوسی هنوز شناخته نشده است

1393/2/29 ۱۰:۵۸

مهدی محقق: قدر فردوسی هنوز شناخته نشده است

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: نه تنها ابعاد شخصیتی شاعر حماسه سرا و پرآوازه ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی، که حتی قدر او نیز همچنان در ایران ناشناخته مانده است. مهدی محقق روز یکشنبه در همایش یک روزه بزرگداشت فردوسی در دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار کرد: جوانان ایران زمین به خصوص دانشجویان و دانش آموختگان رشته زبان و ادبیات فارسی باید در زمینه شناساندن ابعاد شخصیتی فردوسی و اثر گرانقدرش شاهنامه تلاش بیشتری داشته باشند.

 

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: نه تنها ابعاد شخصیتی شاعر حماسه سرا و پرآوازه ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی، که حتی قدر او نیز همچنان در ایران ناشناخته مانده است.

مهدی محقق روز یکشنبه در همایش یک روزه بزرگداشت فردوسی در دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار کرد: جوانان ایران زمین به خصوص دانشجویان و دانش آموختگان رشته زبان و ادبیات فارسی باید در زمینه شناساندن ابعاد شخصیتی فردوسی و اثر گرانقدرش شاهنامه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در یک دوره زمانی شش ماهه در هندوستان پنج تا شش همایش زبان و ادبیات فارسی برگزار شد و بسیاری از جوانان ما مقالات خود را به این همایش ها ارسال کردند و این جای تاسف است که در ایران فرصتی برای دانشجویان و داش آموختگان زبان و ادبیات فارسی برای ارائه مقالاتشان وجود نداشته باشد و هندوستان کعبه آمال این افراد شود.

محقق اظهار کرد: باید ما برای شناسایی فرهنگ ایرانی و اسلامی آستین بالا بزنیم و خودمان وارد کارزار شویم و انتظار نداشته باشیم تا فرنگی ها بخواهند این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن باید به گونه ای در زمینه علمی و ادبی پیشرفت کنیم که همانند گذشته از هر یک از شهرهای ایران یک دانشمند، ادیب و فقیه به جامعه عرضه شود.

وی هدف از ایجاد انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی را فراهم کردن فرصتی برای ارائه مقالات دانشجویان و اساتید زبان و ادبیات فارسی دانست.

محقق ورود فرهنگ اسلامی به زبان و ادبیات فارسی را زمینه ساز شکوفایی این رشته دانست و اظهار کرد: در شعر و ادبیات فارسی ریشه هایی چون قرآن، حدیث، داستان انبیا، فلسفه و کلام وجود دارد که نشان از تکامل زبان فارسی و فرهنگ ایرانی است.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: