رییس‌ جمهوری بر اهمیت فناوری اطلاعات در انتقال فرهنگ تأکید کرد

1393/2/28 ۰۹:۱۷

رییس‌ جمهوری بر اهمیت فناوری اطلاعات در انتقال فرهنگ تأکید کرد

حافظ و فردوسی بدون ابزار مدرن فرهنگ را پاس داشتند/ دوران پیام‌های یک‌طرفه به سر آمده رییس جمهوری با مهم دانستن نقش تکنولوژی‌های جدید در انتقال فرهنگ، نقش بزرگان تاریخ ایران را در انتقال این فرهنگ بدون تکنولوژی‌های مدرن مهم دانست. به گفته دکتر روحانی در دنیای امروز ارتباطات، دوران پیام‌های یک‌طرفه به سر آمده است.

 

 

  حافظ و فردوسی بدون ابزار مدرن فرهنگ را پاس داشتند/ دوران پیام‌های یک‌طرفه به سر آمده

رییس جمهوری با مهم دانستن نقش تکنولوژی‌های جدید در انتقال فرهنگ، نقش بزرگان تاریخ ایران را در انتقال این فرهنگ بدون تکنولوژی‌های مدرن مهم دانست. به گفته دکتر روحانی در دنیای امروز ارتباطات، دوران پیام‌های یک‌طرفه به سر آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی پیش از ظهر روزشنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بزرگان تاریخ این کشور از جمله حافظ، سعدی، فردوسی و مولانا فرهنگ ایرانی اسلامی این مرز و بوم را پاس داشته و در دورانی که ابزار مدرن در اختیار آنها نبود، این فرهنگ غنی را به نسل‌های بعد منتقل کردند گفت: امروز همه جوانان تحصیل‌کرده و علاقه‌مند به کشور، فضا و امکان وسیع و مناسبی در اختیار دارند تا بتوانند از هویت ایرانی - اسلامی دفاع کرده و آن را پاس بدارند.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز ارتباطات از سطح منطقه و کشورها خارج شده است افزود: در سطح جهانی شاهد شهروندان جدیدی به نام کاربران هستیم که در حقیقت شهروند جامعه جهانی نوین دنیای امروز هستند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز برخلاف گذشته که جهان به سمت دهکده جهانی در حال حرکت بود، به سمت یک خانواده جهانی در حرکت است و گاهی یک شبکه اجتماعی دارای میلیون‌ها کاربر است گفت: دنیای ارتباطات و اطلاعات، دنیای بسیار پیچیده و عجیبی است؛ مشارکت میلیونی کاربران در بارگذاری، بازدید و ارائه نظر درباره یک مطلب در هر دقیقه در فضای اینترنت به معنای تحولی بزرگ در دنیای ارتباطات امروز است.

رییس جمهوری تصریح کرد: فضای مجازی در عین حال که مواجهه و تعامل مستقیمی میان افراد ایجاد نمی‌کند، اما آثار کاملا عینی و محسوسی بر جامعه، کشور و حتی در سبک زندگی مردم دارد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به تبادل سریع اطلاعات میان افراد در اقصی نقاط جهان از طریق اینترنت افزود: امروز دوران پیام‌های یک‌طرفه به سر آمده و کم‌کم به جایی می‌رسیم که جایگاهی برای استبداد پیام وجود نداشته و پیام‌ها از طریق تریبون‌های یک‌طرفه اعلام نمی‌شود.

رییس‌ شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه هر پیامی که در دنیا بازتابی وسیع‌تر دارد، قوی‌تر و تأثیرگذارتر است، گفت: دنیای سایبری باید یک فرصت تلقی شود، نه اینکه به گونه‌ای باشد که گویا به‌خاطر اضطرار و ناچاری وارد آن شده‌ایم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز مفهوم علم، ترویج و تبلیغ در دنیا تغییر کرده است افزود: در عصر امروز جهانی نمی‌توان بدون استفاده از فضای جامعه جهانی به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی اضافه کرد: زیبنده نیست که در سال فرهنگ، سپر به دست داشته باشیم و منفعلانه با فناوری برخورد کنیم. اگر تهاجم فرهنگی وجود دارد، که دارد، با شمشیر چوبی نمی توان به مقابله با آن رفت، بلکه باید جسورانه و فعالانه با ابزار مدرن رویارو شویم.

خبرگزاری ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: