کتاب فرصت ها و چالش های انسجام اسلامی منتشر شد

1394/12/24 ۱۲:۱۰

 کتاب فرصت ها و چالش های انسجام اسلامی منتشر شد

کتاب انسجام اسلامی؛ فرصت ها و چالش ها تالیف حسن کامران از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. اتحاد مسلمانان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین نیازهای امت اسلام در برهه حساس و خطیر کنونی است که جهان استکبار با نیت برآورده کردن مقاصد استعماری خویش، به شدت سرگرم تفرقه اندازی و فتنه انگیزی در اقصی نقاط بلاد اسلامی است.


کتاب انسجام اسلامی؛ فرصت ها و چالش ها تالیف حسن کامران از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
 اتحاد مسلمانان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین نیازهای امت اسلام در برهه حساس و خطیر کنونی است که جهان استکبار با نیت برآورده کردن مقاصد استعماری خویش، به شدت سرگرم تفرقه اندازی و فتنه انگیزی در اقصی نقاط بلاد اسلامی است.
بر همین اساس کتاب انسجام اسلامی؛ چالش ها و فرصت ها با تکیه بر مفهوم کلیدی تقریب بین مذاهب اسلامی به موضوع وحدت و یکدلی بین مسلمانان، نگاهی جدی و دغدغه مندانه را پی می گیرد.
این کتاب که در چهار فصل سامان یافته، ضمن بررسی چالش ها و فرصت ها و سیره بزرگان برای حفظ وحدت و انسجام، از موضوع هایی همچون چیستی وحدت، ضرورت وحدت، لوازم و موانع وحدت، راهکارهای تقویت وحدت و انسجام اسلامی، مشی بزرگان دین اعم از سیره معصومین(ع) و اقدام های علما و دانشمندان مسلمان معاصر برای حفظ وحدت و انسجام سخن به میان آمده است.

** نقد و بررسی انجمن حجتیه
آرش رجبی با تالیف کتاب نقد و بررسی انجمن حجتیه سعی دارد با نگاهی واقع گرایانه و منصفانه به واکاوی اندیشه ها و نقد عملکرد انجمن حجتیه بپردازد.
انجمن خیریه حجتیه مهدویه، از جریان های فکری، سیاسی و از خرده فرهنگ های روزگار ماست که در پهنای نیم قرن گذشته تاریخ این مرز و بوم، همواره در هاله ای از ابهام فرو مانده است.
برخی با نگاه غرض آلود، از انجمن حربه ای برای راندن رقیبان و پوشاندن فعالیت های خود ساخته اند. برخی دیگر با نگاهی به غایت خوش بینانه، انجمن را متدین ناب و طرفدار انقلاب دانسته و از کژرفتاری های آن چشم پوشیده اند.
در این کتاب 268 صفحه ای مطالبی همچون شخصیت شناسی رهبر معنوی و فکری انجمن ، انگیزه ها و ریشه های پیدایش آن ، اساسنامه و چارچوب تشکیلاتی ، فراز و فرود ،اندیشه ها و انگیزه های مثبت ، آسیب شناسی فکری و عملی انجمن حجتیه و مهدویت و حکومت اسلامی منتشر شده است.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: