تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم

1393/2/6 ۰۹:۰۷

تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم

در کتاب «تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم» وضعيت كنونی دو دين بزرگ الهی یعنی یهود و مسیحیت مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب با مقدمه، يك پيشگفتار و چهار بخش اصلی تدوین شده است. در بخش نخست با عنوان «مسیحیت، آینده و جهانی شدن» عناوینی مانند «چالش‌های دنیای مسیحیت و دیدگاه‌های آن درباره سایر مذاهب، مسیحیت در آمریکا، مسیحیت در چین و فلسطین، مسیحیت و جهانی شدن و نگاه از درون به آینده مسیحیت» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

 

 

 دبا/ محمود فاضلی: در کتاب «تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم» وضعيت كنونی دو دين بزرگ الهی یعنی یهود و مسیحیت مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب با مقدمه، يك پيشگفتار و چهار بخش اصلی تدوین شده است. در بخش نخست با عنوان «مسیحیت، آینده و جهانی شدن» عناوینی مانند «چالش‌های دنیای مسیحیت و دیدگاه‌های آن درباره سایر مذاهب، مسیحیت در آمریکا، مسیحیت در چین و فلسطین، مسیحیت و جهانی شدن و نگاه از درون به آینده مسیحیت» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بخش دوم با عنوان «مسیحیت و روابط بین‌ دینی با اسلام» موضوعاتی همچون دیدگاه‌های مختلف مسیحیان درباره اسلام و آینده اسلام و مسیحیت از ديدگاه برخورد تمدن‌ها یا برخورد تفکرات مطرح می‌شود.

در بخش سوم با عنوان «صهیونیسم مسیحی، چالش آینده اسلام» موضوعاتی همچون «تاریخچه و تحول تاریخی صهیونیسم مسیحی، ایدوئولوژی صهیونیسم مسیحی، راهبردهای سیاسی و امنیتی صهیونیسم مسیحی، تأثیر صهیونیسم مسیحی در نظام سیاسی آمریکا و چهارمین کنگره بین‌المللی مسیحیان در خصوص صهیونیسم مسیحی» مطرح شده است.  

بخش چهارم این کتاب  704 صفحه‌ای با عنوان «یهودیت در قالب صهیونیسم» نیز تأثیر ویژگی‌های ذاتی یهودیان در نفوذ آنها، تلقین‌پذیری و استراتژی تکامل در گروه‌های یهودی، شکل‌گیری دولت یهودی و یهودیت و روابط مذهبی با مسیحیت مورد بررسی قرار گرفته است. اين كتاب بررسی جامعی از وضعيت كنونی دو دين بزرگ الهی است.

 

تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم

موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر

نوبت اول: 1393

قیمت: 320 هزار ریال

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: