جایزه داستانی کنگره به چارلز دیکنز آمریکا رسید

1393/2/3 ۲۲:۰۳

 جایزه داستانی کنگره به چارلز دیکنز آمریکا رسید

زمان کودکی هر چیزی که دستم می رسید مطالعه می کردم. بعدا داستان نویسی را نه تنها برای حوادث هیجان انگیز آن، بلکه برای چگونه نوشتن شروع کردم.

زمان کودکی هر چیزی که دستم می رسید مطالعه می کردم. بعدا داستان نویسی را نه تنها برای حوادث هیجان انگیز آن، بلکه برای چگونه نوشتن شروع کردم.
به گزارش دبا به نقل از گاردین، «ال ای دکتروف» که از او به عنوان چارلز دیکنز آمریکا یاد می کنند توانست جایزه بهترین داستان کنگره آمریکا را کسب کند.

این نویسنده 85 ساله آمریکایی که در کارنامه ادبی خود رمان‌هایی مثل رگتایم، زمان ژنده، بیلی باتگیت و بازار مکاره دنیا دارد، بعد از اعلام این خبر گفت: با گرفتن این جایزه توانسته‌ام کمی اعتماد به نفس خود را بالا ببرم. وی درباره نویسندگی و سبکش می‌گوید «در زمان کودکی هر چیزی دستم می رسید مطالعه می کردم. در نهایت اینکه داستان نویسی را نه فقط برای حوادث هیجان انگیز آن شروع کردم، بلکه دوست داشتم بدانم چگونه می شود داستان نوشت. چگونه می توان در میان کلمات و صفحات زندگی کرد و یک روز به خودم آمدم که دیدم نویسنده شدم.»

بر اساس اعلام هیئت داوران این جایزه، انتخاب دکتوف برای کسب این جایزه نه تنها به خاطر توانایی آثار او در عرصه ارائه هنر داستان نویسی بوده است بلکه به خاطر اصالت آثار در ایجاد تفکر و تخیل برای خواننده است. قبل از وی این جایزه به نویسنده هایی مثل دان دلیلو، ایزابل آلنده، جان گریشام، تونی موریسون و فیلیپ راث اعطاء شده بود.

جیمز بارلینگون از اعضای کتابخانه کنگره و جایزه این کتابخانه درباره برنده جدید این جایزه گفت: ما به چارلز دیکنز خودمان افتخار می کنیم . وی افزود: هر کدام از کتابهای دکتروف یک بوم نقاشی زنده پر از رنگ و نمایش است که در هر یک وی دنیایی متفاوت را ترسیم کرده است.

دکتروف در مصاحبه با نیویورک تایمز به این موضوع نیز اشاره کرد که به طور ارادی و خودآگاهانه در داستانهایش تاریخ آمریکا را ذکر نکرده است و این امر بیشتر غیر ارادی بوده است. قرار است طی مراسمی جایزه کنگره آمریکا در 30 آگوست سال جاری میلادی در محل کتابخانه کنگره به این نویسنده آمریکایی اعطاء شود. دکتروف پیش از این جایزه، جوایز دیگری مثل جایزه ملی کتاب داستانی و جایزه فالکنر/PEN را دریافت کرده است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: