کتاب «رهیافتی بر تربیت علمی» با معیار قرآن منتشر شد

1393/1/25 ۱۲:۱۲

کتاب «رهیافتی بر تربیت علمی» با معیار قرآن منتشر شد

اولین دفتر از مجموعه تعلیم و تربیت در اسلام با عنوان «رهیافتی بر تربیت علمی: تصحیح دانسته‌ها و تحصیل بایسته‌ها با معیار قرآن» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین فتح‌الله نجارزادگان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، اولین دفتر از مجموعه تعلیم و تربیت در اسلام با عنوان «رهیافتی بر تربیت علمی: تصحیح دانسته‌ها و تحصیل بایسته‌ها با معیار قرآن» نوشته حجت الاسلام و المسلمین فتح الله نجارزادگان، استاد دانشگاه تهران  از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

نویسنده این کتاب را برای عموم مخاطبان و به ویژه علاقه‏مندان به مباحث تعلیم و تربیت در اسلام نگاشته و کوشیده است بُعد «تربیت علمی» را به صورت کاربردی تأمین کند و منظور از «تربیت علمی» هم مجموعه فعالیت‏ها برای تعالی بخشیدن به بُعد دانایی انسان برای نیل به سعادت و کامیابی واقعی است. لذا در بخش اول به تصحیح دیدگاه‌ها (یا دانسته‌ها) دربارة مقوله علم با معیار قرآن پرداخته و سپس به تحصیل بایسته‌ها یا علومی پرداخته که برای دستیابی به کامیابی و سعادت (به معنای قرآنی آن) ضرورت دارد.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم:

میل به سعادت و کامیابی، فطری است به گونه‌ای که هیچ کس از آن فارغ نیست و ناگزیر است در این باره بیندیشد که چگونه می‏‌تواند دانش و سرمایه خویش را در جهت کامیابی و سعادت خویش به کار بگیرد. همه دوست دارند سعادتمند، نیکبخت و کامیاب شوند. این به دلیل آن است که همه افراد خودشان را دوست دارند و به سرنوشت خویش علاقه ‏مندند؛ پس همگان خواسته یا ناخواسته در جستجوی آن هستند. اما همه انسان‌ها درباره سعادت درست نمی‏‌اندیشند و در تشخیص به خطا می‌روند یا از سر جهل یا عناد از حقیقت معنای سعادت فاصله می‌گیرند.

چاپ اول این کتاب در 186 صفحه، تیراژ 1000 نسخه، قطع رقعی و قیمت 5هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: