هنرمندان، مکشوفه های سیلک را بر روی سفالینه ها نقاشی می کنند

1392/12/17 ۰۹:۲۷

هنرمندان، مکشوفه های سیلک را بر روی سفالینه ها نقاشی می کنند

تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر تجسمی کشور مکشوفه های تمدن سیلک کاشان را بر روی سفالینه های نمادین نقاشی می کنند. به گزارش ایرنا،شهردار کاشان در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره «بهاره های سیلک» اظهار کرد: در برگزاری این جشنواره 10 سفالینه نمادین و عظیم مطابق با آثار مکشوفه تمدن سیلک برای احداث در مناطق مختلف شهر نقاشی می شود.

 

تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر تجسمی کشور مکشوفه های تمدن سیلک کاشان را بر روی سفالینه های نمادین نقاشی می کنند.

به گزارش ایرنا، شهردار کاشان در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره «بهاره های سیلک» اظهار کرد: در برگزاری این جشنواره 10 سفالینه نمادین و عظیم مطابق با آثار مکشوفه تمدن سیلک برای احداث در مناطق مختلف شهر نقاشی می شود.

سید محمدناظم رضوی افزود: با مشاوره اساتید و پیشکسوتان هنر تجسمی کشور نقوش و خطوطی مشابه و مطابق با آثار تمدن سیلک بر روی سفالینه های نمادین نقش خواهد بست.

وی تصریح کرد: درهفته آینده نیز با نصب این سفالینه های منقوش در میادین و معابر اصلی شهر تمدن هفت هزار ساله سیلک را با المان های زیباسازی به گردشگران معرفی خواهیم کرد.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه شهر کاشان هنرمندان بسیاری را در خود پرورش داده است، گفت: در سال آینده با احداث پارک مشاهیر کاشان، نمایشگاهی از تندیس های هنرمندان این شهرستان ایجاد می شود.

نخستین جشنواره سفالینه های سیلک به مدت دو روز با حضور اساتید پیشکسوت هنرهای تجسمی از جمله «کامبیز درم بخش»، «حسین محجوبی» و « رضا بانگیز» در سالن ورزشی «غیاث الدین جمشید کاشانی» کاشان برگزار می شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: