اخبار

نتیجه جستجو برای

سی‌ونهمین نشست «صد کتاب ماندگار قرن» به میزبانی شهر یزد برگزار می‌شود؛ رویدادی که به بررسی کتاب ارزشمند «یادگارهای یزد» اثر زنده‌یاد ایرج افشار، پژوهشگر برجسته و ایران‌شناس نامدار، اختصاص دارد.

( ادامه مطلب )

سی‌وهشتمین نشست «صد کتاب ماندگار قرن» با محوریت نقد و بررسی کتاب «مولوی‌نامه» اثر جلال‌الدین همایی ‌برگزار شد؛ در این رویداد سخنرانان هم از ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر گفتند و هم به نقد آن نشستند.

( ادامه مطلب )

سی‌وهشتمین نشست «صد کتاب ماندگار قرن» با محوریت نقد و بررسی کتاب «مولوی‌نامه» اثر جلال‌الدین همایی، در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

( ادامه مطلب )

مرکز همایش‌های بین ­المللی کتابخانه ملی ایران، روز یکشنبه ۲۳ شهریور، میزبان نشستی تخصصی برای نقد و بررسی کتاب «سرّ نی» اثر عبدالحسین زرین‌کوب بود. در این برنامه که سی‌وهفتمین نشست از مجموعه «صد کتاب ماندگار قرن» بود، حمیدرضا توکلی و روزبه زرین‌کوب به تشریح ابعاد تحلیلی، ریشه‌های شکل‌گیری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اثر برجسته در حوزه مولاناپژوهی پرداختند.

( ادامه مطلب )

سی‌وهفتمین برنامه از مجموعه نشست‌های «صد کتاب قرن»، روز یکشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۴ در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

( ادامه مطلب )

کتاب «ایده‌پردازی دانش نوین در شاهنامه فردوسی» نوشته فاطمه پورسلیمان از سوی انتشارات استاد شهریار منتشر شد.

( ادامه مطلب )

ملائی توانی گفت: احمد کسروی با «تاریخ مشروطه ایران» بنیان تازه‌ای در تاریخ‌نگاری ایران گذاشت. او روایتی ارائه داد که هم دقیق و مستند است و هم پرشور و عاطفی. هرچند داوری‌هایش محل بحث است، اما نمی‌توان نقش او را در تثبیت و ترویج آگاهی تاریخی نسبت به مشروطه نادیده گرفت.

( ادامه مطلب )

در سی و پنجمین نشست «صد کتاب ماندگار قرن»، کتاب تاریخ مشروطه به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین آثار تاریخ‌نگاری علمی انتقادی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

( ادامه مطلب )

در سی‌وچهارمین نشست از سلسله‌نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن»، کتاب سه‌جلدی «تاریخ مؤسسات تمدنی جدید در ایران» نوشته حسین محبوبی اردکانی مورد معرفی و نقد قرار می‌گیرد.

( ادامه مطلب )

سی‌‌وسومین نشست «صد کتاب ماندگار قرن» به نقد و بررسی کتاب «نقد و سیاحت»، اثر فاطمه سیاح اختصاص یافت؛ در این رویداد سخنرانان نویسنده را صدای زنان در عصر تجدد خواندند و با اشاره به دغدغه‌های وی برای انتقال اندیشه، به نقد شیوه آموزش ادبیات در دانشگاه‌ها پرداختند.

( ادامه مطلب )

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: