رسانه را اغلب به عنوان رکن چهارم دموکراسی و عامل تحولات کلان اجتماعی به شمار میآورند، اما وقتی به اثرات این پدیده اجتماعی کمی جزئیتر مینگریم درمییابیم که رسانه در زمینه فرهنگی آن هم در سطحی بسیار خرد و درون فردی در حال خزیدن به لایههای زیرین زندگی ما است. این امر آنچنان تدریجی و در بلند مدت صورت میگیرد که ناگاه خود را احاطه شده در جهانی رسانهای با ارزشها و باورهای خاصی مییابیم. از این رو بسیاری از متفکران برای رسانه در کنار کارکرد اطلاعرسانی و سرگرمی، کارکردهای آموزشی و بعضاً روانشناختی قائلند و معتقدند که رسانه این قابلیت را دارد تا باورها و ارزشهای یک جامعه رامتحول یا لااقل متأثر کند. به دنبال نگرانی از این مسأله بحثهایی پیرامون مدیریت این فضاها درگرفت. گروهی بر این باورند که رسانه را باید آزاد گذاشت چراکه به طور طبیعی خود را مدیریت میکند و گروهی معتقدند باید برای مدیریت این فضا، ساز و کارهایی تعریف کرد.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید