1403/5/14 ۰۹:۴۰
شماره ۱۰۰ فصلنامه اطلاعرسانی «گزارش میراث» در حوزه نقد و تصحیح متون، نسخهشناسی و ایرانشناسی از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.
شماره ۱۰۰ فصلنامه اطلاعرسانی «گزارش میراث» در حوزه نقد و تصحیح متون، نسخهشناسی و ایرانشناسی (دوره سوم، سال هفتم، شماره سوم، پاییز ۱۴۰۱ [انتشار: تابستان ۱۴۰۳]) از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.
در ابتدای فصلنامه و در سرسخن به «میراث جهان ایرانی»، چهارمین نشریهٔ میراث مکتوب پرداخته شده است.
در بخش جستار فرمان تولیتِ بقعهٔ ابواسحاقیهٔ مصلّای شیراز، کارگاه نسخهنویسی در سدهٔ نهم / عمادالدین شیخالحکمایی، باب الفاظ کفر از جواهرالفقه محمّد بن منصور بخاری (تألیف نیمهٔ قرن۶ (؟)) / حمیدرضا (بابک) سلمانی، فصلی در الفاظ کفر از کتاب الولد الشفیق و الحافد الخلیق (همراه با نگاهی به رسالهٔ سیصد و دو کلمه در الفاظ کفر به تصحیح رسول جعفریان) / سعید لیان، نگاهی دوباره به واژهٔ «سامان» در مصراعی از شاهنامه / رضا غفوری، نسخهای از قصیدة البُردة منسوب به خوشنویس شهیر، یاقوت مستعصمی / رافائلا ویت؛ ترجمهٔ امیرحسین داودوندی، پسر گمراه نوح در قرآن / گابریل سعید رینولدز؛ ترجمهٔ نسیم حسنی، آیا سفرنامه نوشتهٔ ناصر خسرو قبادیانی است؟ / محمدرضا توکّلی صابری و رباعیّات کافیِ ظفرِ همدانی و قطبالدّین عتیقی اَهری در سفینهٔ رباعیّات دانشگاه استانبول / علی کاملی آمده است.
در بخش نقد و بررسی یادی و یادگاری از ایرانشناس عارف، لئونارد لویسن / مجدالدین کیوانی، نگاهی به فهرست نمایشگاه نسخ خطّی کتابخانهٔ شخصی سلطان فاتح / علی صفری آققلعه، سعادتِ اهل فارس: دربارهٔ انتساب مؤلّف کتاب تاریخ خلیج فارس به کازرون / محمّدصادق میرزاابوالقاسمی، پژوهشهایی در باب تحقیق، ریشهشناس چه میکند؟ (۱۴) / سیّد احمدرضا قائممقامی، آشنایی با نسخهشناسان و متنپژوهان، نویسندهای که سراپا مهر بود؛ سیری در احوال و آثار محمّد گلبن / مهدی بهخیال، ایران در متون و منابع عثمانی (۲۷) و زندگی و آثار صاری عبدالله افندی / نصرالله صالحی بررسی شده است.
منبع: ایبنا
کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید